نقد و بررسی

آیا امکان هک و قطع شدن دزدگیر اماکن وجود دارد؟

هک و قطع شدن دزدگیر اماکن

 هک و قطع شدن دزدگیر اماکن

یکی از سؤالات متداول و رایج خریداران از کارشناسان فروش سیستم‌های امنیتی و دزدگیرهای اماکن احتمال قطعی و هک شدن سیستم امنیتی می‌باشد؟ آیا امکان هک و قطع شدن دزدگیر اماکن وجود دارد؟ چگونه می‌توان از هک شدن جلوگیری نمود؟ آیا درصد هک شدن توسط سارقان زیاد است؟

این مقاله به سؤالات شما پاسخ قطعی و درستی داده می‌شود.

هک شدن و دسترسی به سیستم غیرمجاز چیست؟

درواقع به هرگونه دسترسی غیرمجاز و بدون اجازه به سیستم نرم‌افزاری هک کردن گفته می‌شود.

هک شدن به عوامل متفاوتی ازجمله نوع سیستم بستگی دارد و در برخی شرایط در ساده‌ترین حالت ممکن سارقین به سیستم‌های شما دسترسی پیدا می‌کنند یا کاملاً برعکس، با توجه به میزان امنیت، برقراری دسترسی غیرمجاز سخت و غیرممکن می‌باشد.

 آیا امکان هک و قطع شدن دزدگیر اماکن وجود دارد؟

برای برطرف شدن دغدغه‌های افراد که از این سیستم استفاده می‌کنند دو محقق بنام‌های Lamp و Cesare در این راستا به تحقیقات و آزمایش‌های گوناگون پرداختند و متوجه شده‌اند تمامی سیستم‌هایی که به اینترنت متصل هستند قابل هک شدن می‌باشند.

حال با توجه به این باور، به بررسی امواج رادیویی سیستم‌ها می‌پردازند تا میزان امنیت و نفوذ این دستگاه را به چالش بکشند.

تمامی دزدگیرهای اماکن به‌صورت وایرلس با چشمی حرکتی، سنسور لرزشی، مگنت و … در ارتباط هستند بنابراین برای ارسال سیگنال‌ها بین سنسور و دزدگیر اماکن از فرکانس رادیوئی استفاده می‌شود. هنگامی‌که شما در لحظه خروج از منزل دزدگیر خانه را فعال می‌کنید اگر کسی قصد ورود به حریم شخصی شمارا داشته باشد در بدو ورود سنسورهای چشمی که طریق امواج رادیوئی کار می‌کنند فوراً سیگنال‌ها را به دزدگیر ارسال می‌کنند. دزدگیرها به‌محض دریافت سیگنال‌ها سریعاً پیام آژیر و بلندگو را فعال کرده و به کلیه محیط مرتبط خود اطلاع‌رسانی می‌کند.

چندین سناریو را می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین فاکتورهای هک شدن در نظر داشت ازجمله:

قطعی برق

در صورت قطع شدن برق به‌صورت عمدی یا غیرعمدی برق سیستم می‌تواند انرژی موردنظر خود را از باتری مخصوص تهویه شده در سیستم بگیرد، باتری مخصوص در داخل پنل برای سنسورها و هشداردهنده‌های صوتی استفاده می‌شود. در صورت قطع شدن باتری، دستگاه دزدگیر ولتاژ موردنیاز سیگنال خود را وارد مدار می‌کند و از قطعی سیستم جلوگیری می‌کند.

قطع کردن کابل سنسورها

این سیستم به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که در صورت قطع شدن کابل به‌صورت غیر عمد یا بریدن کابل به‌صورت عمدی، سیستم هشدار فعال می‌شود و به اعلام‌خطر، شروع به آژیرکشیدن می‌کند و هشدار را به‌صورت تماس و پیامک به شماره‌های از قبل ثبت‌شده ارسال می‌کند.

دستکاری سنسورها

کلیدها مجهز به تمبر هستند و در لحظه دست‌کاری، شروع به اعلام‌خطر و آژیرکشیان می‌کنند درست طبق رویه فوق.

بر روی چشمی‌ها دزدگیر معمولاً Tamp مشخص‌شده است و با دقت بیشتر می‌توان میکرو سویچ آن را مشاهده کرد.

کار میکرو سوئیچ‌ها، تشخیص باز و بسته شدن درب چشمی می‌باشد.

ایجاد اختلال دزدگیر رادیوئی

دو نوع فرستنده به پنل متصل می‌شود.

فرستنده رادیوئی سنسورهای بی‌سیم

فرستنده رادیوئی ریموت کنترل دزدگیر

وجود این دو پنل به‌صورت مجزا اختلالات رادیوئی را به حداقل می‌رساند.

برخی دیگر از هکرها

این هکرها به هکرهای کلاه‌سفید معروف هستند که به هک کردن ریموت و مدارها می‌پردازند که به‌راحتی می‌توان ریموت های دزدگیر که فرکانس مشخص و غیر امن دارند را از کار بی اندازند.

استفاده از ریموت های پیشرفته و کد دهی ترکیبی می‌تواند شمارا از این سارقین در امان نگه‌دارند.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه‌دهندگان سیستم‌های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. درزمینهٔ های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می‌باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می‌باشد با توجه به این هدف از کارکنان ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می‌کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *