آموزش, مقالات

آیفون های تصویری چه قابلیت ها و امکاناتی دارند؟

قابلیت و امکانات آیفون تصویری

یکی از وسایل امنیتی پر استفاده در میان افراد آیفون های تصویری هستند.

آیفون های تصویری علاوه بر یک سیستم ارتباطی میان افراد در واقع یکی از ارگان های اصلی سیستم های نظارتی و امنیتی نیز محسوب می شود.

با توجه به ویژگی راحت طلبی انسان از گذشته تاکنون کوشیده است تا ابزار آسایش و راحتی خود را فراهم سازد که پیشرفت هر روزه تکنولوژی گواه همین امر است به تکامل رسیدن هر روزه دربازکن ها در این مسیر بسیار پر طرفدار بوده است.

همانطور که می دانید استفاده از انواع آیفون ها در سال های اخیر بسیار زیاد شده است.

گرچه در ابتدا برای خرید و نصب و راه اندازی باید هزینه بیشتری را بپردازید اما در نهایت مزیت های آن و کم شدن برخی هزینه ها، خرج کرد ابتدای راه را جبران می کند.

دربازکن های تصویری علاوه بر آسایش و امنیتی که به ارمغان می آورند بروی دکوراسیون و زیبایی تاثیر بسزایی دارد.

اولین آیفون های تصویری اف اف نام داشتند و پس از آن دربازکن های ژاپنی موسوم به آیفون ها به بازار آمدند که گام به گام کامل تر شد تا به دربازکن های آی پی، کدینگ، لمسی رسید.

اجزای اصلی آیفون های تصویری شامل چه مواردی می شوند؟

  1. شیشه های محافظ لنز که از تاثیرات منفی و شکننده نور خورشید جلوگیری می کند.
  2. صفحه اصلی (panel) که از جنس آلومینیوم آلیاژ می باشد.
  3. دوربین آیفون تصویری که این دوربین ها وظیفه دریافت تصویر رنگی را بر عهده دارند.
  4. LED های دریافت کننده مادون قرمز برای داشتن تصاویر با کیفیت در تاریکی شب
  5. شستی برای زنگ زدن
  6. بلندگوهای پخش صدا
  7. میکروفون انتقال صدای گوشی
  8. سیم اتصال دربازکن
  9. سیم اتصال تغذیه 12 ولت
  10. ترمینال های اتصال سیم مانیتور در پشت پنل

سایز مانیتور ها به چه صورت است؟

بیشتر آیفون تصویری های موجود در بازار از صفحه نمایش های 3.5 اینچی، 4.3 اینچی، 7 اینچی و 10 اینچی برخوردار هستند. و هر یک مطابق با سلیقه مشتری استفاده می شود.

لازم به ذکر است هر چه صفحه مانیتور بزرگ تر باشد روی قیمت آن تاثیر مستقیم دارد و قطعا افزایش خواهد یافت.

صفحه نمایش برخی آیفون ها لمسی بوده و برخی دیگر بصورت شاسی دار و دکمه ای می باشند. امروزه آیفون با صفحه نمایش لمسی به دلیل ظاهر زیبا  و مدرن بیشترین طرفدار را دارد.

در ساخت این نوع درب بازکن ها از فناوری TTL استفاده می شود که کیفیت تصویر یکسانی دارند.

آیفون های تصویری دارای فضای داخلی برای ذخیره فیلم و عکس هستند. بدین صورت زمانی که منزل نیستید درب بازکن از مراجعه کننده عکس و فیلم ذخیره می کند.

قابلیت های ارتباط داخلی در (اینترکام) به چه صورت است.

  1. در بسیاری از ادارات و ساختمان های پرجمعیت از لحاظ نیاز به ارتباط گفتاری و برای راحتی و سهولت کار از ارتباط داخلی برای گفت و گو بین اتاق واحدها و بخش های مختلف استفاده می شود و هم کنترل و هم پیغام رسانی آسانتر می شود.
  2. دایورت زنگ آیفون ها به گوشی یا تلفن ثابت : برخی از درب بازکن ها از قابلیت انتقال زنگ از آیفون به تلفن همراه برخوردار هستند. تا با صدا در آمدن زنگ و اطلاع از حضور فرد پشت درب ، در صورت تمایل درب را باز کنند.
  3. این امکان وجود دارد که هنگام خروج از ساختمان، زنگ آیفون تصویری را به تلفن خود منتقل کنید.

قابلیت های پیشرفته آیفون های تصویری کدامند:

  1. قابلیت زنگ به واحد های در ساختمان
  2. قابلیت باز و بسته کردن درب پارکینگ

مدل های مختلف آیفون های تصویری

  1. آیفون های تصویری وایرلس : با استفاده از این آیفون تصویری، می توانید مانیتور خود را در هر جایی از خانه نصب کنید، بنابراین می توانید آیفون خود را در هر کجای ساختمان که هستید همراه خود داشته باشید تا پاسخگویی آسان تر شود.
  2. آیفون های هندزفری : این درب بازکن تصویری بدون تلفن است و تماس های صوتی تنها با استفاده از میکروفون و بلندگو انجام می شود، بنابراین برای پاسخگویی نیازی به برداشتن تلفن ندارید. برخی از انواع درب بازکن ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند که کارکرد این صفحه نمایش را برای کاربر آسان می کند.
  3. پنل آیفون تصویری کدینگ : از مزایای پنل کدینگ می توان به تنظیم کد برای واحدها جهت باز شدن درب و تنظیم کارت یا جاسوئیچی برای باز شدن درب برای هر فرد و اثر انگشت برای بازکردن درب اشاره کرد. استفاده از پنل های کدینگ بسیار مقرون به صرفه تر و زیباتر از نامبرینگ است. و ویژگی هایی مانند باز شدن درب با رمز عبور و قابلیت کدگذاری پنل و تنظیمات و … باعث شده است که پنل کدینگ از همه نظر اقتصادی تر شود.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *