آموزش, مقالات

اکسس کنترل چیست؟

اکسس کنترل

اکسس کنترل Acces Control یکی از جدیدترین و به روزترین تکنولوژی های روز دنیا در صنعت سیستم های امنیتی و حفاظتی و کنترل تردد افراد اکسس کنترل ها هستندکه بسیار محبوب شناخته شده است.

دستگاه های اکسس کنترل در راستای ورود و خروج اماکن استفاده می شوند که از طریق خروجی رله به انواع قفل های برقی مانند ورود و خروج اماکن استفاده می شوند که از طریق اثر انگشت، چهره فرمان بازشدن انجام می شود.

اکسس کنترل ها به مجموعه ساز و کار های امنیتی گفته می شود که قادر به تعیین و میزان دسترسی که فقط برای تعدادی از افراد می باشد و فقط برای تعدادی افراد خاص اجازه دسترسی صادر می شود با توجه به پروتکل های که از پیش تعریف شده اند.

یا در تعریف ساده تر می توان گفت کنترل دسترسی یا عدم دسترسی یکسری از افراد به ساختمان یا بخشی از ساختمان با استفاده از تکنولوژی به روز  و مدرنیته است.

یکی از پر اهمیت ترین ابزار ها در سیستم هاتی امنیتی و حفاظتی اکسس کنترل ها هستند که از جمله فرودگاه ها، بانک ها، ایستگاه مترو، برخی ادارات دولتی، اتاق های سرور و …

همانطور که می دانید این وسیله یعنی چه کسی در کجا چه دسترسی داشته باشد.

هدف نهایی آن افزایش امنیت مالی، جانی، مالی و اطلاعات شماست که ارزش بسیار بالایی دارند.

انواع دستگاه های اکسس کنترل چیست؟

  • اکسس کنترل تشخیص چهره
  • اثر انگشت
  • کارتی

استفاده و راه اندازی هر کدام از مدل های بالا بسته به چند دلیل است؟

  • نوع امکان
  • میزان حساسیت
  • میزان اهمیت به امنیت
  • میزان سخت گیری برای افزایش سطح امنیتی

سیستم های مدیریت تردد چیست و چه کاربردی دارد؟

این سیستم در اماکن های کارائی دارد که دسترسی افراد محدود به اتاق ها و مکان های خاصی باشد.

  • دستگاه های متکی به خود:

با توجه به این مدل می توان دسترسی را یکبار تعریف کرد و نیازی به کامپیوتر و سیتم خارجی ندارد و کارت و کاربر را از طریق دستگاه به سیستم اضافه می کند که بدون نیاز به برنامه ریزی کامپیوتر یا چیز دیگری باشد.

  • دستگاه های متکی به خود و قابل برنامه ریزی با کامپیوتر:

تفاوت عمده و شایان این دستگاه با دستگاه بالا در این است که هم می توا ن از دستگاه استفاده کرد و بلکه برای مدیریت و عدم دسترسی از کامپیوتر استفاده می شود و میزان انعطاف پذیری بیشتری خواهد داشت.

دسترسی افراد به اموال توسط یک نگهبان هم می تواند انجام می شود و از طریق ابزار هایی مانند گیت های کارت ها و قفل هوشمند و …

دسترسی افراد به اتاق های خاص از طریق اثر انگشت، رمز و یا حتی کارت ضرورت می گیرد و مجوز دسترسی و ورود را تائید می کنید.

انواع روش های اکسس کنترل در چیست؟

اعتبار سنجی :

مهم ترین و بالاترین سطح تائید افراد است که در تمامی مرحل وجود دارد در چه متکی به خود  و چه به متکی به کامپیوتر نیاز است.

کارت هوشمند:

غالبا برای کارمندان از سوی مدیریت صادر می گردد و در هنگام ورود و خروج انجام می شود.

 اثر انگشت:

که ابتدا باید یک رمز تعریف گردد و سپس اثر انگشت و در هنگام ورود و خروج کافی است اثر انگشت خود را وارد نمائید تا ورود و خروج شما ثبت گردد.

شناسائی چهره:

برای مکان های با میزان حساسیت و امنیت بالا در نظر گرفته می شود که مدیران با شناسائی چهره قادر به ورود و خروج باشند.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد.

هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشدبا توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *