آموزش, مقالات

برای نصب دوربین مداربسته چه شرایط قانونی وجود دارد؟

شرایط و قانون نصب دوربین مداربسته

در مقالات پیشین در مورد ضرورت و اهمیت دوربین مداربسته بسیار گفته شده است. از ویژگی های منحصر به فرد و شایسته از جمله کنترل، ضبط تصاویر بصورت آنلاین و چند برابر شدن آرامش، امنیت ساکنین و حتی ابزار کاربردی در صنعت می توان نام برد. بنابراین این تکنولوژی به گونه های متفاوت ساخته می شود که مورد استقبال میلیون ها انسان در عناوین مختلف در راستای اهداف خود استفاده می کنند. که در این مقاله برای نصب دوربین مداربسته چه شرایط قانونی وجود دارد می پردازیم.

چه سوال هایی قبل راه اندازی دوربین های مداربسته باید از خود بپرسید؟

اما یک سوال مهم که قبل از نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته از خود می پرسید، این است که در چه اماکن های نصب دوربین ها لازم به گرفتن مجوز های مربوطه می باشد و از چه طریقی می توان مجوزات قانونی را از مراجه ذیصلاح گرفت.

نصب دوربین مداربسته به خودی خود نه تنهای جرم محسوب نمی شود بلکه مورد حمایت و تائید مراجع قانونی می باشد.

اما لازم است بدانید نصب دوربین مداربسته در برخی اماکن ها به مجوز های خاص نیاز دارد و بدون داشتن این مجوزها در واقع نصب و راه اندازی جرم محسوب می شود و دارای مجازات خاصی می باشد.

طبق ارزیابی نظرات بسیاری از وکلا نصب دوربین در سطح شهر به کاهش میزان جرائم منجر شده است و کاملا برای جامعه هدفمند می باشد هیچ گونه منع قانونی و ممنوعیتی در نصب دوربین مداربسته در اماکن های عمومی وجود ندارد.

از چه مکان هایی برای نصب دوربین مداربسته حتما باید مجوز رسمی و کتبی اخذ نمود.

اما اگر در نزدیکی مکانی که در آن قرار است دوربین ها نصب گردند مکان های حساس از لحاظ نوع عملکرد وجود دارد. مانند سفارتخانه ها، پایگاه های هوائی، پادگان ها وجود داشته باشد شرایط برای نصب کاملا متفاوت است و الزامی برای اخذ مجوزها وجود دارد، در غیر اینصورت شامل مجازات سنگینی خواهید شد.

اما شرایط استفاده از دوربین های مداربسته در محیط های مشاعات مثل پارکینگ، حیاط و راه پله و… باید تائیدیه کتبی از کلیه اعضای مجتمع و هیئت مدیره ساختمان داشته باشد که رضایت همه در آن ثبت شده  و اگر اکثراً موفق باشند نصب و راه اندازی امکان پذیر است.

در چه مکان هایی نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تخلف به حساب می گردد.

در بعضی از محل هایی که به عنوان حریم شخصی معرفی می شوند مانند (اتاق خواب شخصی، اتاق رختکن، محوطه منزل) حتماً باید مجوز رسمی برای نصب داشته باشید در غیر این صورت تخلف بشمار می آید.

از چه اماکن های باید مجوزهای لازم اخذ شود:

برای گرفتن این مجوزها لازم است شکایت و نامه کتبی مبنی برای فراهم سازی آرامش، آسایش، ضروری بودن نصب و تجهیزات تنظیم نموده و به مراجع قانونی مراجعه کنید تا پس از بررسی های لازم از سوی مراجع ذیصلاح، مجوز های لازم صادر گردد.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *