آموزش, مقالات

دوربین مداربسته تحت شبکه IP چیست؟

دوربین مداربسته تحت شبکه IP

دوربین مداربسته تحت شبکه IP (دوربین پروتکل اینترنت) به صورت مستقیم به اینترنت متصل می شود و امکان ارسال و دریافت از طریق اینترنت را فراهم می کند.

دوربین مداربسته IP از طریق دستگاه های شبکه از جمله (تلفن، رایانه شخصی و تبلت) می توان به دوربین مداربسته دسترسی داشت. یعنی می توانید تصاویر را به صورت زنده تماشا کنید. ویدئوهای ضبط شده را در هر کجا که هستید (داخل یا خارج از شبکه خانگی) می توانید بررسی کنید.

انتقال داده های دوربین IP براساس آدرس (IP) اختصاص داده شده تفکیک و توسط روتر یا NVR منتقل می شود.

بنابراین به طور معمول برای دسترسی به محتویات دوربین مداربسته در اینترنت باید آدرس منحصر به فرد دوربین را به درستی ایجاد کرد تا راحت تر امکان استفاده آن وجود داشته باشد.

راهنمای قرارگیری دوربین مداربسته تحت شبکه IP

از نظر فنی باید آدرس ای پی مورد نظر را جست و جو کرده و پس از پیدا کردن آدرس اختصاصی آن را با شبکه های مختلف متصل کنید. باید در نظر داشت که نصب دوربین های مداربسته IP در شبکه محلی (LAN) می تواند کمی متفاوت تر از شبکه گسترده (WAN) باشد و باید شرایط دسترسی آسان در هر کجا که هستیم را فراهم کند.

مرحله اول در شبکه دوربین مداربسته تحت شبکه IP

قبل از شروع به کار در دوربین های IP باید مطمئن شد که هر دو دستگاه و دوربین های مداربسته NVR به شبکه خانگی متصل شده اند که حتی می توان بدون روتر هم انجام شود.

در این نمودار اتصال سیم دوربین مداربسته برای تکمیل اطلاعات ایجاد شده است.

مرحله دوم: راهنمای دوربین تحت IP در LAN

دوربین IP در LAN مانند شبکه خانگی معمولی باید آدرس IP محلی دوربین مداربسته را پیدا کنید. پس از این 3 روش برای انجام این کار معرفی شده است. در این مرحله شما نیاز به وارد کردن آدرس IP در نوار جستجوی وب برای ورود به UI وب دوربین و برای نمایش دادن ظاهر خواهد شد. در اینجا آموزش تصویری دوربین مداربسته LAN است.

در مرحله سوم: دوربین مداربسته تحت شبکه IP در WAN

دوربین IP در WAN ارسال پورت روش معمولی است که به طور کلی نیاز به آدرس محلی دوربین، شماره پورت HTTP و آدرس WAN IP را دارد.

ارسال پورت چیست؟

به عبارت ساده تر ارسال پورت، آدرس IP محلی شما را به محلی دیگر منتقل می کند که برای دسترسی به یک دوربین خاص در یک شبکه گسترده (WAN) مانند عبور از شهرها یا حتی کشورها استفاده می شود. شما باید چیزی مانند http://183.37.194.134:805 با قالب آدرس (WANIP) //:http دریافت کنید. (httpport) با وارد کردن مرورگر می توانید بلافاصله نظارت ویدئویی را داشته باشید.

 شاید سوال پیش بیاید که برای پیکربندی دوربین IP برای افرادی که تنها درک اولیه اینترنت دارند مناسب است؟

که جواب قطعا بله است زیرا در فناوری p2p باعث می شود پیکربندی دوربین IP به اندازه کافی برای افراد مبتدی آسان باشد. علاوه بر این دوربین های امنیتی p2p از جمله دوربین های بی سیم و هم دوربین های poe سیمی به طور موثرتر شما را در رفع آدرس IP برای مشاهده از راه دور با رسیدن به ثبات و صرفه جویی کمک می کنند.

 p2p چیست؟ چگونه دوربین IP را در اینترنتی با p2p پیکربندی کنیم؟

به عبارت ساده تر هر دوربین امنیتی فعال شده p2p در سرور p2p در سطح توسعه دهنده ثبت شده و با یک شماره شناسایی منحصر به فرد (UID) مشخص می شود. بنابراین هر بار که می خواهید به صورت محلی یا از راه دور به دوربین دسترسی پیدا کنید فقط باید از طریق نرم افزار دوربین امنیتی با (UID) دوربین سرور P2P را پینگ کنید.

روش نصب دوربین مداربسته بدون ترتیب

برای ساده تر کردن این ترتیب دوربین مداربسته تحت شبکه IP، می توانید کل سیستم را بدون تنظیم دوربین IP با یک سیستم دوربین NVR قرار دهید. این ترتیب در دوربین های NVR و DVR کمی متفاوت است. نکته این است که شما فقط می خواهید دوربین های ضبط شده را در دستگاه ضبط ویدئو شبکه (NVR) انجام دهید.

به این دلیل است که NVR و دوربین های متصل به آن به محض روشن شدن به طور خودکار یک شبکه خصوصی ایجاد می کنند. در زیر شبکه دوربین ها و NVR می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند بنابراین نیازی نیست که آن را به روتر متصل کنید یا پیکربندی دوربین IP را انجام دهید.

با این حال اگر می خواهید از راه دور مشاهده کنید به دسترسی به دوربین های تلفن خود یا دریافت هشدار از طریق فشار همچنان به کمک روتر نیاز دارید و دوربین های را به نرم افزار نظارت اضافه کنید. فراموش نکنید که فناوری P2P می تواند پیکربندی سیستم دوربین مداربسته را ساده کند.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *