آموزش, مقالات

دیکتاتور آسانسور چکونه عمل می کند؟

دیکتاتور آسانسور

دیکتاتور آسانسور در آسانسورهای کششی با درب لولائی قطعه ای بنام دیکتاتور یا آرامبند وجود دارد که در بالای درب لولائی قرار می گیرد.

دیکتاتور آسانسور یا همان آرامبند آسانسوری از بسته شدن شدید درب جلوگیری می کند، همانطور که می دانید بسته شدن با ضرب شدید علاوه برآسایش در طول زمان صدای گوش خراشی تولید می کند، البته باید دانست که وقتی بعد از مدت زیادی از استفاده آن گذشت باید آن را تعویض کرد زیرا این آرامبند ها (دیکتاتورها) جای برای تعمیر ندارند. در آسانسورهای که عرض آنها بیشتر از 120 سانتی متر باشد (مانند آسانسور بیمارستان) از آرامبند (دیکتاتور) استفاده می شود.

اجزای تشکیل دهنده دیکتاتور آسانسور :

برخلاف ظاهر ساده آن کاملا پیچیده هستند دارای 40 جزء می باشد که مهم ترین آنها عبارتند از سیلندر، مخزن روغن، پیستون کوچک دیک چرخ غلتان که بهترین گزینه در انتخاب چرخ غلتان از جنس پلاستیک نرم است تا هنگام بسته شدن درب صدای تولید نکند.

همچنین از تعداد زیادی پایه فلزی برای نصب قطعات روی آرامبند و نصب خود آرامبند نیاز است.

طراحی این قطعات باید طبق استانداردهای TESK و CE باشد.

نحوه نصب، تنظیم و سرویس دیکتاتور آسانسور چکونه است؟

بطور معمول سازنده های درب لولای آسانسور جایی برای نصب دیکتاتور آسانسور و در انتهای میله پیستون یک پیچ تنظیم کننده قرار دارد که معمولا وظیفه این پیچ در واقع تنظیم سرعت خروجی روغن از پیستون است.

که اگر این پیچ در جهت عقربه های ساعت تنظیم شود درب آرام تر بسته می شود.

اگر برخلاف عقربه های ساعت تنظیم شود درب سریع تر بسته خواهد شد باید بدانید که در زمستان روغن هیدرولیک مخزن قطعه دیکتاتور سفت خواهد شد و درب به سختی بسته می شود و در تابستان این روند کاملا برعکس است پس از روان شدن درب، بسته خواهد شد.

معمولا 2 بار در سال نیاز به سرویس و تنظیم نیاز دارد.

اگر روند تنظیمات و هرگونه حرکت این آرامبند را جدی نگیریم احتمال خطرهای جبران ناپذیری از جمله سقوط کابین آسانسور وجود دارد.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *