آموزش, مقالات

راه های محافظت از درب های اتوماتیک در فصل زمستان

درب‌های اتوماتیک و راه های محافظت آن در فصل زمستان

یکی از چالش‌های هرساله افراد حفظ و نگه‌داری درب‌های اتوماتیک در مقابل فصل سرد و خشک پائیز و زمستان است و قطعاً برای جلوگیری از خرابی‌های ناشی از سرما و داشتن هزینه‌های گزاف باید تدابیری را اندیشید. که در این مقاله راه های محافظت از درب های اتوماتیک در فصل زمستان می پردازیم.

به‌خوبی میدانید درب‌های اتوماتیک در دسته سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین تجهیزات ورود و خروج قرار دارد.

بنابراین برای نگه‌داری و سرویس آن همیشه باید فعال بود تا با پرداخت جریمه سنگین تعمیر و خرید از نو، تاوان سهل‌انگاری را پرداخت نکنیم.

بهتر است بدانید در فصل زمستان که هوا سرد و خشک است، موتور، جک، فنرها و سایر قطعات با شدت و فشار بیشتری کار می کنند. این وضعیت مهمترین دلیل آسیب دیدن درب در فصل سرما است. و نسبت به فصول دیگر نیاز به حفاظت و نگهداری بیشتری دارد.

محافظت از درب های اتوماتیک و جک برقی علاوه بر کاهش هزینه‌های ناشی از خرابی، باعث بهبود عملکرد و افزایش درست بودن کار درب‌ها در فصل زمستان خواهد شد حال باید چندین فرایند را در پیش بگیریم که با توجه به این راهکارها از درب‌های اتوماتیک محافظت کنیم.

راه های محافظت از درب های اتوماتیک در فصل زمستان

1. روغن‌کاری درب‌های اتوماتیک

ساده‌ترین روش برای محافظت در این است که خود شما روغن مخصوص تهیه کنید و درب را روغن‌کاری کنید.

با توجه به فشاری که همیشه روی درب اتوماتیک وجود دارد، می توان این فشار را با روغن کاری دوره ای کاهش داد. و این باعث می شود که تیغه ها، فنرها و قطعات متحرک راحت تر به بالا و پایین حرکت کنند.

2. چراغ ریموت را چک کنید.

همیشه در هنگام استفاده از ریموت باید چراغ آن را چک نمود تا با واکنش غیرعادی ضعیف شدن نور یا خاموش شدن آن حتماً یک مشکلی در باطری آن رخ‌داده است بنابراین باید باطری تعویض گردد.

3. درب‌ها را بالانس کنید.

مهم‌ترین دلیل خرابی انواع درب اتوماتیک هم‌تراز نبودن آن‌ها است.

حال  از کجا باید دانست درب‌ها با یکدیگر بالانس نیستند؟

درواقع به بیان ساده‌تر، منظور از هم‌تراز نبودن این است که درب و تیغه‌های آن به‌طور منظم بالا و پایین نمی‌روند و در این حالت با توجه به اینکه وزن تیغه‌ها و کرکره بالاست و اگر بالانس درب به‌درستی صورت نگیرد، به موتور و سایر قطعات آن فشار واردشده و خسارات مالی و در برخی موارد صدمه جانی وارد می‌کند.

راه‌های گوناگونی برای تشخیص بالانس درب وجود دارد که یکی از آن‌ها توجه به صدای درب اتوماتیک است یعنی به هنگام باز و بسته شدن درب هیچ‌گونه صدای اضافی و غیرعادی به گوش نرسد. در صورت وجود صداهای ناهنجار و غیرعادی صد در صد در بالاسو هم‌تراز بودن درب مشکل وجود دارد.

4. پوشش موتور به‌وسیله پشم‌شیشه:

از آنجایی که یکی از دلایل اصلی مشکل درب اتوماتیک در فصل زمستان هوای سرد و خشک است، پوشاندن بخش های مهم و موتور درب اتوماتیک با پشم شیشه می تواند در جلوگیری از یخ زدگی موتور این درب ها موثر باشد.

5. عملکرد جک‌ها را کنترل کنید.

درصورتی‌که مشکلی درباز و بسته شدن درب وجود داشته باشد قطعاً یک ایرادی دریکی از جک‌های نصب‌ وجود دارد که سریع باید به یک متخصص نشان داد..

6.  ریل‌ها را تمیز کنید.

ریل درب را هر از چند گاهی تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ چیز مانع حرکت آن نمی شود. زیرا آشغال و گرد و غبار روی ریل نیز می توانند در عملکرد درب مشکل ایجاد کنند.

7. چک کردن برد 

تجهیزات کوچک می‌توانند خسارات بزرگی را در برداشته باشند و همیشه نادیده گرفتن این قطعات در آخرین لحظه باعث خرابی می‌گردد بنابراین باید هرچند وقت یک‌بار بررسی شود تا سلامت آن تائید گردد.

9. عملکرد چشمی یا فتوسل را بررسی کنید

در صورت بررسی و اطمینان از سالم بودن قطعات ، در صورتی که در بسته شدن درب همچنان مشکل است باید به دلیل خرابی چشمی ها باشد

برای بررسی دقیق تر چشمی ها باید در یک تراز و مقابل هم باشند همینطور اگر فتوسل تمیز نباشد. ممکن است این مشکل رخ دهد و در ارسال مادون قرمز از فرستنده به گیرنده اشکال ایجاد می شود.

یا در برخی موارد نور خورشید باعث خرابی می شود که پیشنهاد می شود از سایه بان برای رفع ایراد کمک بگیرید.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه‌دهندگان دستگاه‌های امنیتی حفاظتی و نظارتی است.درزمینهٔ های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می‌باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود هست با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می‌کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *