آموزش, مقالات

طراحی سیستم دوربین مداربسته آنالوگ در مقابل فناوری IP

دوربین مداربسته آنالوگ در مقابل فناوری IP

طراحی سیستم دوربین مداربسته آنالوگ در مقابل فناوری IP، این نوع از دوربین های امنیتی یک سیگنال ویدئویی آنالوگ را ضبط کرده و آن سیگنال را از طریق کابل کواکسیال به دیجیتال ضبط کننده فیلم (DVR) منتقل می کنند.

هر دوربین ممکن است با وصل کردن منبع تغذیه درست در دوربین یا با استفاده از کابل سیامی RG59 که به همراه ویدیو و کابل های برق است، نیرو را به هدر بدهد.

دستگاه DVR آنالوگ

دستگاه DVR، سیگنال آنالوگ را به دیجیتال تبدیل و به صورت فشرده در می آورد و سپس برای بازیابی بعدی آن را روی یک دیسک سخت ذخیره می کند.

اطلاعات در DVR ساخته شده است تا مواردی مانند برنامه ریزی، تشخیص حرکت و بزرگنمایی دیجیتال را کنترل کند.

مانیتورهای که برای مشاهده فیلم به DVR متصل هستند می توان آن را تنظیم کرد تا از طریق یک شبکه داخلی برای مشاهده در رایانه های شخصی منتشر شود.

دستگاه ضبط تصاویر DVR همچنین می تواند تنظیم کرد تا از طریق اینترنت پخش شود و می توان محافظت از رمز عبور و سایر ویژگی ها را به آن اضافه کند.

هنگام پخش از طریق اینترنت، ویدیو برای همه دوربین ها به صورت یک جریان (یک آدرس IP) منتقل می شود که بسیار کارآمد است.

طراحی سیستم دوربین امنیتی IP / شبکه

در دنیای IP، هر دوربین شبکه یک تصویر آنالوگ را ضبط کرده اما بلافاصله آن را به دیجیتال داخل دوربین تبدیل می کند.

برخی پردازش های دیجیتال می توانند درست در دوربین اتفاق بیفتند، مانند: فشرده سازی و تشخیص حرکت.

جریان ویدئویی دیجیتال سپس با استفاده از کابل اترنت (CAT5 یا CAT6) از طریق شبکه محلی (LAN) پخش می شود.

برق از طریق کابل اترنت و از طریق آداپتورهای  POE: Power-Over-Ethernet که به داخل دوربین ها و در سوئیچ (POE فعال شده) ساخته شده است، به دوربین ها می رسد.

دوربین های IP camera با سبک قدیمی دارای POE داخلی نیستند بنابراین آداپتورهای POE به این سیستم اضافه شده اند.

کابل اترنت برای هر دوربین به سوئیچ وصل شده است که به هاب شبکه تغذیه می شود. مانند سایر دستگاه های شبکه، برای تنظیم یک آدرس IP و دیگر ویژگی های شناسایی باید برخی از تنظیمات انجام می شود.

تفاوت دستگاه ضبط تصاویر NVR و DVR

ضبط کننده فیلم ویدیویی شبکه (NVR) عملکرد مشابهی با دستگاه ضبط تصاویر DVR خود در دنیای آنالوگ انجام می دهد. این سیگنال هر دوربین را ضبط و آن را فشرده می کند.

تفاوت اصلی در این است که فیدهای ویدیویی دیجیتال ( وضوح بسیار بالاتر) و آنالوگ نیستند.

نرم افزار داخلی NVR امکاناتی مانند جستجوی هوشمند، بزرگنمایی و غیره را فراهم می کند. NVR جریان های ویدئویی را از دوربین ها ترکیب کرده و پخش را از طریق شبکه LAN و اینترنت برای مشاهده محلی و از راه دور انجام می دهد.

طراحی سیستم دوربین بی سیم امنیتی

طراحی سیستم دوربین بی سیم IP بسیار شبیه به طراحی استاندارد دوربین IP است به جز اضافه کردن نقاط دسترسی بی سیم که بین سوئیچ شبکه خانگی و دوربین ها درج شده است. این به شما امکان می دهد دوربین ها را تا 1.5 متر (به علاوه 328 متر کابل اترنت) دور از شبکه محلی خود (LAN) قرار می گیرد.

چه رویکردی مقرون به صرفه تراست؟

در حال حاضر، نصب دوربین های آنالوگ همراه با DVR، هنوز هم مقرون به صرفه ترین روش برای اکثر برنامه های امنیتی است. با این حال، هزینه دوربین ها و قطعات IP به سرعت رو به کاهش است و باعث می شود سیستم های IP بیشتر، مقرون به صرفه تر و مطلوب تر شوند.

ویژگی های دوربین های آنالوگ

دوربین های آنالوگ با بسیاری از ویژگی های مختلف در دسترس هستند: به عنوان مثال، لنزهای واریفوکال، پان / شیب / زوم و مادون قرمز از راه دور.

پیدا کردن فقط ترکیب مناسب از ویژگی های موجود در دوربین شبکه برای برنامه شما ممکن است دشوارتر و گران تر باشد.

بعضی اوقات ممکن است مجبور شوید یک دوربین آنالوگ بخرید و یک سرور ویدیویی جداگانه برای انجام کار اضافه کنید.

دوربین های تحت شبکه IP

طرفداران IP ممکن است اشاره کنند که مشاغل غالباً دارای شبکه های IP هستند و بنابراین نیازی به کابل کشی یا سخت افزار اضافی نیست. با این وجود، هر دوربین برای وصل کردن سوئیچ به پورت احتیاج دارد، بنابراین ممکن است سوئیچ های بیشتر یا بزرگتری خریداری شوند. نیاز به آداپتورهای POE اضافه شده است.

اگر شبکه موجود بار دستگاه های شبکه اضافی را برطرف نکند، ممکن است نیاز به بروزرسانی ها باشد، بنابراین هزینه نصب بسیار گران می شود.

عملکرد پهنای باند در شبکه محلی (LAN)

سرانجام، پهنای باند در شبکه محلی (LAN) باید در نظر گرفته شود. ویدئو از پهنای باند زیادی استفاده می کند. پهنای باند مورد استفاده هر دوربین توسط عوامل مختلفی از جمله رزولوشن، روش فشرده سازی و حتی میزان حرکت در میدان دید متفاوت است.

سیستم های دوربین آنالوگ از طریق Coax انتقال می یابند نه LAN، بنابراین پهنای باند آنها مسئله ای نیست. تنها استفاده از LAN در سیستم های آنالوگ این است که DVR بتواند داده های ویدئویی را از طریق شبکه به کاربران دیسک تاپ محلی یا اینترنت منتقل کند.

DVR ها تمایل دارند که فیلم را بسیار کارآمد پخش کنند و فقط در صورت مشاهده افرادی که دوربین ها را مشاهده می کنند، از پهنای باند استفاده خواهند کرد.

پهنای باند در سیستم های دوربین مداربسته IP

در سیستم های دوربین IP، هر دوربین IP از LAN برای پخش سیگنال خود به NVR استفاده می کند، بنابراین پهنای باند می تواند مسئله بزرگی باشد.

به عنوان یک قاعده کلی، یک دوربین IP با استفاده از وضوح کامل CIF (352 x 288)،30 فریم در ثانیه (30 فریم در ثانیه) و فشرده سازی MPEG4 در حدود 720K بیت در ثانیه (720Kbps) نیاز دارد.

بنابراین، اگر 100 دوربین IP را در حال اجرای CIF در شبکه قرار دهیم، از پهنای باند حدود 72 مگابیت در ثانیه استفاده می کنیم. در صورت انتقال صدا نیز این تعداد دو برابر خواهد شد. با این حال، برای بهتر شدن پهنای باند برای IP اکثر جدیدترین دوربین های IP با وضوح مگاپیکسلی عرضه می شوند.

از نوع دید شفافیت قابل جذب بالایی برخوردار است، اما از  نوع قیمت پهنای باند بسیار زیادی برخوردار است. یک دوربین IP تک 2 مگاپیکسلی با 30 فریم در ثانیه با فشرده سازی MPEG4 از پهنای باند عظیم 6.5Mbps استفاده می کند.

بنابراین جای تعجب ندارد که برخی از شرکت ها تا آنجا پیش رفته اند که فقط برای اجرای سیستم دوربین خود یک شبکه IP کاملاً مجزا ایجاد می کنند.

دوربین های IP با وضوح بالا همچنین به فضای هارد دیسک زیادی نیاز دارند تا بتوانید فیلم را ذخیره کنید. یک دوربین 2 مگاپیکسلی منفرد برای ضبط ویدیوی یک روزه به 67 گیگ فضای هارد دیسک نیاز دارد.

کدام روش در دوربین های آنالوگ و IP کیفیت بالاتری دارد؟

اجزای بی کیفیت و با کیفیت خوب، بدون توجه به نوع سیستم استفاده می شود. گفته می شود، دوربین های شبکه پیشرفت های تکنولوژی را در زمینه کیفیت فیلم و نصب بی سیم ارائه می دهند.

دوربین های آنالوگ نمی توانند وضوح بالاتر از استانداردهای تلویزیون را ارائه دهند، حداکثر آن در حدود 0.4 مگاپیکسلی است.

وضوح دوربین های IP می تواند چندین برابر بیشتر باشد (در حال حاضر حداکثر 5 مگاپیکسلی) و در هنگام حرکت اشیا می توانند تصویر واضح تری بگیرند.

نصب و پیکربندی کدام روش ساده تر است؟

اگر یک شبکه IP در محل نصب وجود داشته باشد و بتواند بار اضافی دوربین های جدید را تحمل کند، نصب دوربین های IP راحت تر خواهد بود.

اگر برای اتصال دوربین های شبکه به جک های RJ-45 اضافی نیاز باشد، نصب کننده فقط باید یک کابل CAT-5 را از دوربین به نزدیکترین سوئیچ اجرا کند.

سوئیچ ارزان قیمت می تواند درست در نزدیکترین جک دیواری نصب شود. در مقابل  هر کابل برای دوربین های آنالوگ باید تمام راه بازگشت به DVR را داشته باشد.

اگر برای ارتقاء بار اضافی نیاز به ارتقاء به یک شبکه IP موجود وجود داشته باشد، بدیهی است که نصب آن دشوارتر خواهد بود.

با استفاده از هر فن آوری، قدرت دوربین ها به راحتی قابل استفاده است. برای شبکه های IP، ساخته شده در آداپتورهای POE، ارسال برق از طریق کابل اترنت موجود را آسان می کند.

سیستم های بی سیم آنالوگ

سیستم های بی سیم آنالوگ به خوبی کار نمی کنند. دلیل این امر است که مکان های جوری تنظیم می کند که دستگاه های بی سیم آنالوگ می توانند در کدام فرکانس قرار گیرند و سیگنال چقدر قوی باشد.

دخالت سایر دستگاه های بی سیم مانند تلفن های همراه می تواند باعث تحریف فیلم شود. تداخل به ویژه در ساختمان هایی که دارای نور فلورسنت هستند مشکل ساز است.

بی سیم IP دیجیتال بسیار بهتر است. گیرنده دیجیتال از دیگر دستگاه های بی سیم آنالوگ تداخل نمی کند و استاندارد ارتباطی 802.11x مورد استفاده دارای رمزگذاری است، در نتیجه، در دسترسی غیرمجاز به ویدیو مشکلی وجود ندارد.

 برنامه ای که در دوربین های IP در نظر گرفته می شود:

دوربین های IP را باید برای سایت های بزرگ نصب کنید که از قبل شبکه پهنای باند بالایی دارند نصب شوند، به ویژه اگر این دوربین ها در یک منطقه گسترده پخش شوند یا از دوربین های بی سیم استفاده شود.

برای نصب های بزرگ با بسیاری از دوربین ها، برخی از نصب کننده ها هنوز یک راه حل DVR چندگانه را به یک راه حل IP ترجیح می دهند.

نرم افزار با DVR های با رده بالاتر همراه شده است که به شما امکان می دهد دوربین های مختلف را از چندین DVR مشاهده و ضبط کرد.

چند راه حل DVR:

  • محافظت بهتری برای عدم موفقیت
  • اگر شبکه در یک سیستم مبتنی بر IP کم شود، فیلم از همه دوربین ها از بین می رود.
  • اگر شبکه در یک سیستم آنالوگ پایین بیاید، DVR ها هنوز هم دوربین ها را ضبط می کنند.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *