نقد و بررسی

هک کردن دوربین مداربسته چگونه انجام می شود؟

هک کردن دوربین مداربسته

هک کردن دوربین مداربسته

اگرچه در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه سیستم‌های امنیتی و حفاظتی، به خصوص در حوزه دوربین‌های مداربسته، صورت گرفته است که می‌توان گفت به طور حرفه‌ای کار شده است و نقصی آنچنانی ندارد، اما لازم است بدانیم که با این پیشرفت چشمگیر، هکرها نیز توانسته‌اند دیوارهای دفاعی را شکسته و امنیت را تهدید کنند.

در حال حاضر، یکی از دغدغه‌های جدی در میان مصرف‌کنندگان حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی است و در همه‌ی مراحل، حفظ این اطلاعات به عنوان یک ارزش بسیار اساسی مورد توجه قرار می‌گیرد.

هک کردن یعنی چه؟

به طور کلی هک کردن یعنی دسترسی غیر مجاز و بی اجازه به سیستم می باشد که از طریق (پسورد)، یافتن ضعف های امنیتی و یا حتی شکاندن لایه های امنیتی است.

با این تعریف ساده می توان بیان کرد حتی اگر شما بطور سهوا و اشتباهی پسورد خود را در اختیار فردی قرار بدهید و به حریم شخصی شما دست یابد یعنی سیستم شما بطور نا خواسته یک خلل یا یک نقص جبران ناپذیر بر جای می گذارد و به راحتی به حریم شخصی و اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده است

آیا هک کردن دوربین های مداربسته هم امکان پذیر است؟

جواب بله است با توجه به تعاریف سطح های بالا، امکان هک شدن هرگونه سیستم نرم افزاری وجود دارد و همانطور که گفته شد در صورت رعایت موارد مورد نظر بستن راه های ورود یک هکر، تقریبا هک شدن به صفر خواهد رسید.

سیستم های دوربین مداربسته به چه صورت هک می شوند؟

ابتدا باید اطلاع داشت که امکان هک شدن دوربین های مداربسته تنها زمانی وجود دارد که برای دسترسی به تصاویر از اینترنت استفاده می‌شود یا شبکه داخلی شما به اینترنت متصل باشد. رایج‌ترین و آسان‌ترین روش هک کردن شناسایی رمز عبور سیستم است که با امتحان کردن چند رمز عبور رایج، ممکن است انجام شود، به عنوان مثال 54321، 1234، 0000 و یا رمزهای عبور رایج و معمول که می‌توان با آسانی سیستم را هک کرد.

نرم‌افزارهای هک کردن IP نیز به همین صورت عمل می‌کنند و با وارد کردن چند رمز عبور ساده ممکن است به نرم‌افزار دسترسی پیدا کنید. ورود غیرمجاز به وب‌سایت‌های متصل و ارائه‌دهنده خدمات DDWS نیز یکی از روش‌های هک است. برخی از وب‌سایت‌ها بدون IP STATIC اطلاعات را قبول می‌کنند که به راحتی می‌توان سیستم را هک کرد.

در روش آخر ورود به نرم‌افزار، دستگاه‌ها مانند دستگاه ضبط تصاویر NVR و DVR یا سرور دوربین‌ها، با توجه به وجود برندهای معتبر موجود در بازار، امکان هک شدن بسیار کمی دارند. اما لازم است مراحل پیشگیری را رعایت کنید.

چگونه می توان از هک شدن جلوگیری کرد؟

  1. به ساده ترین حالت در همان ابتدا یک پسورد منحصر به فرد بگذارید.
  2. حد امکان از IP STATIC استفاده کنید و بطور دستی IPرا تغییر بدهید و خدمات DDNS را از یک وب سایت معتبر دریافت کنید.
  3. از برندهای معتبر که امکان خود را به درستی پس داده اند NVR ، NVR را خریداری فرمائید.

یک هکر روسی در سال 2014 در ایران توانسته بود فقط 1401 عدد دوربین مداربسته را از میان هزاران دوربین مداربسته هک کند این یعنی احتمال هک شدن دوربین های مداربسته با توجه به رعایت اصول اولیه بسیار پایین است.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشدبا توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *