آموزش, مقالات

آموزش نصب دوربین مداربسته آنالوگ

نصب دوربین مداربسته آنالوگ

پیرو مقاله پیشین در مورد نصب دوربین مداربسته و توضیحاتی در مورد کارشناسی محیطی که دوربین قرار است در آن نصب شود گفته شد، حال به آموزش نصب دوربین مداربسته آنالوگ می رسیم. در ابتدا باید دانست که نصب دوربین های آنالوگ کار آنچنان پیچیده ای نیست.

در این مقاله گام به گام با مراحل نصب دوربین مداربسته آنالوگ آشنا خواهیم شد.

در ابتدا لازم است با کارکرد دوربین مداربسته آنالوگ آشنا بشوید. در واقع یک تجهیز الکترونیکی است که برای دریافت تصاویر و تبدیل آنها به سیگنال های قابل استفاده می باشد.

این تبدیل تصویر به سیگنال توسط حسگرها انجام می شود که خود حسگرها به دونوع CCD CMOS تقسیم بندی شده اند.

نحوه انتقال در این گونه دوربین ها به این صورت است که، یک خروجی دریافت شده توسط یکی از دو حسگر به یک تقویت کننده ارسال و بطور مستقیم به خروجی سیگنال ها فرستاده می شود گه یکی از بهترین ویژگی های این دوربین محسوب شده و بسیار کم هزینه می باشد.

البته از طریق استانداردهای رایج PAL یا NTSD به دستگاه ضبط کننده ارسال می گردد.

به همین راحتی به TV و گیرنده خود متصل می شود. کیفیت رزولوشن آن بستگی به لاین تیوی خود دارد طبیعتاً تی وی لاین هر چقدر خوب باشد تصاویر بهتر است.

با توجه به توضیحاتی که در سطرهای بالا داده شد لازم است به موارد زیر توجه بیشتری داشته باشیم.

تجهیزات مورد نیاز:

  1. دوربین مداربسته آنالوگ
  2. کابل RG59
  3. کابل برق
  4. منبع تغذیه یا آداپتور
  5. دستگاه DVR
  6. هاردیسک
  7. نمایشگر
  8. فیش و اتصالات 

تعاریف ساده تجهیزات مورد استفاده و دلایل استفاده آن :

کابل تصویر: وظیفه انتقال تصاویر از دوربین به نمایشگر یا دستگاه DVR

کابل برق: وظیفه انتقال برق از منبع تغذیه تا دوربین

منبع تغذیه: مبدل تبدیل و تقسیم انرژی قدرتمند برق به ولتاژ ضعیف و مناسب از نصب آیفون تصویری کوماکس معمولی شهری

دستگاه DVR: وظیفه آنالیز تصاویر

نمایشگر: وظیفه نمایش تصاویر

مراحل نصب دوربین مداربسته آنالوگ:

ابتدا باید خروجی تصاویر را مشخص کنید البته دوربین مداربسته حداقل 2 تا خروجی دارد که یکی از خروجی ها برای تغذیه و دیگری برای نمایش دادن تصاویر می باشد. خروجی دوربین توسط نصب آیفون تصویری کوماکس می شود و با خروجی دستگاه DVR ارتباط مستقیم برقرار می کند.

همانطور که می دانید برای تامین برق از آداپتور استفاده می شود که در واقع خروجی دوربین به فیش تغذیه وصل شده و خروجی دیگر به دستگاه DVR برای ارتباط تصویر و نمایشگر می باشد.

در مرحله بعدی با درست انجام دادن مراحل می توانید با روشن شدن دستگاه ضبط تصاویر DVR نمایشگر تصاویر با کیفیت بالا را مشاهده کنید و سریعا هارد به جمع آوری اطلاعات می پردازد.

در بهترین حالت باید از نظر ظاهر بسیار تمیز و مرتب باشد و همه سیم ها و فیش ها داخل یک داکت لوله فلکسی یا فلزی قرار بدهیم و در پایان کارحتما باید تنظیمات تاریخ و ساعت انجام شود تا در مواقع ضرروی دچار اختلال نشوند.

همچنین با روشن شدن دوربین مداربسته به مرحله حساس عیب یابی می رسیم با پیروی از مطالب بالا در اکثر مواقع عیب و مشکلی پیش نمی آید. اما گاهی اوقات ارتباط دوربین و فیش ها با دستگاه آنالوگ به درستی انجام نشود با چک کردن مراحل مشکل اصلی دوربین مشخص می شود.

فروشگاه آنلاین کیانسل خدمات تخصصی در زمینه نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با گارانتی معتبر و هزینه مناسب را دارا می باشد.با توجه به اینکه نصب آیفون تصویری کوماکسرا دارد، با توجه به اینکه نمایندگی معتبر پدرو را دارد با پک های ویژه یک انتخاب مقرون به صرفه برای مشتریان عزیز محسوب می شود.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *