آموزش, مقالات

تفاوت بین کابل شبکه و کابل اترنت چیست؟

کابل شبکه و کابل اترنت

کابل شبکه و کابل اترنت:

کابل اترنت (Ethernet cables) مفهومی از سیم کشی شبکه است که در شبکه LAN (شبکه محلی)، MAN (شبکه منطقه شهری) و WAN (شبکه گسترده) استفاده می شود. کاربرد واقعی این نوع کابل ها با دستگاه هایی مانند سوئیچ، روتر و رایانه شخصی متصل شده و به عنوان یک رسانه شبکه مشترک برای اتصال داده و منبع تغذیه (power over Ethernet: POE)  استفاده می شوند. آنها در هنگام راه اندازی شبکه های سیمی از نظر کابل کشی بد و با کیفیت پایین منجر به پایین آمدن شبکه می شود که بسیار نگران کننده می باشد.

کابل شبکه (Networking cables)مفهومی گسترده از انواع کابل های مورد استفاده در شبکه های مختلف است که برای اتصال و انتقال داده ها بین شبکه و رایانه ها استفاده می شود.

انواع مختلفی کابل شبکه در بازار وجود دارد که برای شرایط مختلف شبکه به کابل های متفاوت مورد نیاز است. کراس اوور اترنت جفت پیچ خورده، کابل کواکسیال، فیبر نوری و چهار کابل شبکه متداول می باشد.

تفاوت بین کابل شبکه و کابل اترنت:

دسترسی پیچیده:

کابل اترنت شاخه ای از کابل شبکه است که فقط کابل های (LAN،MAN،WAN) استفاده می شوند. کابل اترنت معمولا به کابل مسی یا آلومینیومی اشاره دارد اما کابل شبکه به طیف وسیعی از انواع کابل ها مانند کابل پیچ و فیبر نوری شیشه ای اشاره می کند در واقع هر کابل که به شبکه ها اعمال می شوند کابل شبکه هستند.

طبقه بندی:

اترنت مدرن معمولا برروی کابل های جفت پیچ خورده، با اتصالات RJ45  مدولار 8P8C کار می کند. Unswhied one- UTP مشخص ترین نوع است و به این ترتیب به عنوان کابل اترنت گفته می شود. کابل اترنت نیز معمولا توسط دسته های استاندارد طبقه بندی می شود به عنوان مثال Cat5e و کابل Cat6 محبوب ترین کابل ها در بازار فعلی می باشند. سایر کابل های اترنت به روز شده که برای عملکرد بالاتر Cat7a  و Cat6a می باشند همه موارد فوق که به عنوان کابل های اترنت ذکر شده اند نیز، کابل های شبکه هستند. با این حال فناوری مدرن، اترنت را توسعه داده است و به آن اجازه می دهد تا کابل های کواکسیال و فیبر نوری را اجرا کند که فراتر از فناوری اولیه اترنت است این تکامل باعث می شود تا مفهوم کابل اترنت، کابل اترنت و کابل شبکه به یکدیگر نزدیکتر شوند.

کاربرد:

رو به روی WLAN)   WIFI شبکه محلی بی سیم) اترنت یک فناوری دسترسی سیم است هر کابل متصل به دسترسی شبکه  به ویژه “کابل اترنت “و به طور کلی “کابل شبکه” نامیده می شود. در مورد شبکه، این  شبکه هم شبکه سیمی و هم WLAN را تعریف می کند. همان طور که می دانیم WIFI در دنیای مدرن روز به روز محبوب تر شده است. شاید سوال پیش بیاید که آیا در آینده کابل شبکه بی سیم برای جایگزینی کابل استاندارد وجود خواهد داشت، که می توان گفت شاید تغییر در ساختار و عملکرد قابل پیش بینی باشد اما نیاز بی سیم برای اتصال سرور به هاب همیشه قابل حل است.

نتیجه:

در این مقاله مفهوم کابل اترنت در مقابل کابل شبکه توضیح داده شده، کابل اترنت منحصرا محیط اترنت اشاره می کند در حالی که کابل شبکه مفهومی از انواع کابل های مورد استفاده در شرایط شبکه است.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *