آموزش, مقالات

تفاوت دوربین های آنالوگ و دیجیتال

تفاوت دوربین های آنالوگ و دیجیتال

تفاوت دوربین های آنالوگ و دیجیتال استفاده برای سیگنال ویدئویی می باشد.

دوربین های امنیتی آنالوگ

دوربین های آنالوگ، سیگنال فیلم را به فرمی تبدیل می کنند که توسط یک تلویزیون یا گیرنده دیگر (مانند مانیتور) قابل دریافت است.

 دوربین های دیجیتال: دوربین مبتنی به IP (که گاهی به آن به عنوان دوربین شبکه گفته می شود) قادر است با استفاده از یک رمزگذار تخصصی که حاوی یک وب سرور پردازنده می باشد، سیگنال ویدئویی را به دیجیتال تبدیل کند.  این عملکرد به دوربین دیجیتال اجازه می دهد که به عنوان یک دستگاه شبکه عمل کرده و بتوان با آن تصاویر ویدئویی را مشاهده کرد. نه تنها از طریق یک شبکه موجود بلکه به صورت یک مرورگر وب که به اینترنت قابل دسترسی است مشاهده کرد.

مزایای دوربین های امنیتی آنالوگ

مقرون به صرفه بودن: دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های دیجیتال در بازار هزینه کمتری را دارا می باشد که یک انتخاب خوب برای افرادی است که می خواهند هزینه کمتری را صرف کنند.

انعطاف پذیری در طراحی: این نوع دوربین امنیتی طیف گسترده ای از طراحی را دارد و در کوچکترین و بزرگترین اندازه ارائه می شود. مانند دوربین های کوچک مخفی تا مدل های بزرگ PTZ موجود هستند.

در صورت نیازهای نظارتی منحصر به فرد، استفاده از دوربین مداربسته آنالوگ انتخاب بهتری است.

سازگاری دوربین آنالوگ: دوربین های آنالوگ می توانند با یک سیستم امنیتی از قبل موجود به خوبی کار کنند اما می توان این مورد را در نظر گرفت که مارک های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشند.

معایب دوربین های امنیتی آنالوگ

زوم دوربین آنالوگ: ویژگی های محدود این دوربین های آنالوگ معمولا فاقد ویژگی های پیشرفته دیگر دوربین های موجود در بازار هستند. به عنوان مثال: دوربین های آنالوگ از ویژگی های زوم دیجیتال برخوردار نمی باشد.

مشکلات تداخل: این دوربین به ویژه در صورت بی سیم بودن سیستم، در برابر مشکلات، دچار تداخل شده و نمی توانند رمزگذاری شوند.

مسافت طولانی را به راحتی پشتیبانی نمی کند: اگر می خواهید منطقه وسیعی را بررسی کنید، دوربین های آنالوگ ممکن است بهترین انتخاب شما نباشند زیرا آنها معمولا برای مسافت های بزرگ مناسب نیستند.

دوربین های امنیتی دیجیتال

دوربین های امنیتی دیجیتال، معمولا به دوربین های IP گفته می شوند، آخرین مزایای تکنولوژی در زمینه نظارت را دارا می باشند.

دوربین های دیجیتال ویدئویی وضوع بالاتری را ارائه می دهند، که امکان تشخیص چهره، تشخیص پلاک صفحه و امکان بزرگنمایی فواصل بین 100 متر را فراهم می آورد.

یک نسخه دیجیتالی از سیگنال های ویدئویی که حاوی یک وب سرویس است، از رمزگذار اختصاصی استفاده می کند، اجازه می دهد تا به عنوان یک دستگاه شبکه عمل کند.

دوربین های IP از طریق شبکه های موجود، مرورگرهای وب و از طریق اینترنت قابل مشاهده باشند مانند دوربین های آنالوگ که می تواند بدون سیم کار کنند.

مزایای دوربین های امنیتی دیجیتال

استفاده از سیم کشی: از آنجا که دوربین های دیجیتال به عنوان یک دستگاه شبکه عمل می کنند، در سیم کشی شبکه های موجود در مشاغل کاری، می تواند به نصب ساده تر منجر شود.

دسترسی آسان از راه دور: دوربین های دیجیتال برای نیازهای نظارت از راه دور به مراتب مناسب تر هستند.

دریافت بی سیم: دوربین های امنیتی دیجیتال را می توان رمزگذاری کرد و موجب ایمن تر شدن شبکه شما شود.

معایب دوربین های امنیتی دیجیتال

هزینه اولیه بالاتر: از آنجا که فناوری اضافی در هر دوربین ساخته شده است هزینه توسعه یک سیستم جدید معمولا از نسخه های آنالوگ بیشتر است.

استفاده از پهنای باند بیشتر: دوربین مداربسته تحت شبکه IP برای عملکرد صحیح نسبت به دوربین های آنالوگ به پهنای باند بیشتری احتیاج  دارند.

هزینه بالاتر: از آنجا که دوربین های امنیتی دیجیتال دارای ویژگی های بیشتری بوده و با فناوری های امروزی به روز می باشد هزینه بالای را در بر می گیرد.

باتوجه به ویژگی های مثبت و منفی  دوربین های تعریف شده مشتری می تواند همه جوانب را از جمله هزینه، میزان دید و … را در نظر بگیرد و دوربین مناسبی را برای نیاز کار خود انتخاب نماید.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد که هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان  خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *