آموزش, مقالات

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چگونه عمل می کند؟

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

در مقاله و مطالب گذشته بطور اختصار در مورد عملکرد و کلیت دستگاه های حضور و غیاب گفته شده است. که در جهت کنترل ترددها، ورود و خروج کارمندان و پرسنل را براساس یک سری پارامتر از قبل تعیین شده ثبت و ضبط می کند که در صورت لزوم به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و حتی سالانه قابل استفاده است که امکان محاسبه دقیق حقوق و مزایای کارمندان را دارد. حال در این مقاله در مورد دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و عملکرد آن می پردازیم.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره :

  1. همیشه برای ما سوال های متفاوتی مطرح می شود که دستگاه تشخیص چهره چگونه ما را شناسایی می کند؟
  2. آیا امکان خطا وجود دارد؟
  3. آیا در مدت کوتاه بازدهی خود را از دست می دهد؟
  4. امکان تقلب وجود دارد؟

در سطر های ذیل به تمامی سوالات به صورت جزئی پاسخ داده می شود و پس از بررسی می توانید خرید آسان و مطمئن تری داشته باشید.

دستگاه تشخیص چهره چگونه عمل می کند؟

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره جدیدترین راه حل، بر پایه فناوری و تکنولوژی می باشند که با شناخت ویژگی های صورت، کلیه اطلاعات شخصی ذخیره شده را ثبت کرده که به امنیت دو چندان این دستگاه کمک می کند.

به هنگام ورود و خروج از محیط کار، مقابل دستگاه حضور و غیاب (تشخیص چهره) قرار می گیرید و پس از اسکن چهره شما، اطلاعات ذخیره شده به عنوان ساعت ورود و خروج ثبت می شود.

تصویر برداری اولیه یا اسکن چهره :

در ابتدا برای ثبت دقیق اطلاعات کارکنان و پرسنل باید در مقابل دستگاه حضور و غیاب بایستند و تصویر شما را در حافظه دستگاه ذخیره کند.

در حقیقت نخستین گام برای تشخیص چهره، ثبت تصویر چهره می باشد.

اما قطعا یک سوال پیش می آید که اگر در طی روز یا هفته یک تغییر جزیی و کوچک مانند تفاوت در رنگ پوست یا تغییر در نوع آرایش پیش بیایید این دستگاه قادر به شناسایی نیست؟

√ پاسخ به این سوال بسیار آسان است. زیرا با داشتن یک الگوریتم مناسب، تصویر شما با جزیی ترین حالت ممکن در حافظه ذخیره خواهد شد.

همچنین با استفاده از از تجهیزات و الگوهای کامپیوتری پیشرفته، چهره شما به عنوان یک چهره آشنا شناخته شده و اطلاعات در جدول ثبت می شود.

مزایای استفاده از دستگاه کنترل تردد (تشخیص چهره)

  1. کنترل دقیق تر پرسنل و کارکنان
  2. جلوگیری از امتناع کارمندان از ثبت درست و واقعی ساعت کارکرد
  3. افزایش دقت و سرعت، حتی در محاسبه حقوق
  4. بهبود سطح امنیتی
  5. ادغام و یکپارچگی ( بصورت همزمان می توانید چندین دستگاه کنترل و دسترسی استفاده کنید که بدون صرف هزینه پول و زمان اضافی)
  6. بالا بودن سطح عملکرد (با توجه به تشخیص چهره سه بعدی و  داشتن دوربین های مادون قرمز شناسایی دقیق و درست انجام می شود)
  7. اتوماتیک کامل ( بدون دخالت دست)

معایب این مدل از دستگاه ها

1.تاثیر بر کیفیت تصاویر

اگر دستگاه نتواند فرایند ثبت تصویر را به درستی انجام دهد عملا در اسکن چهره دچار مشکل خواهید شد.

2. زاویه قرارگیری جلوی دوربین

در این مدل حتما باید زائیه قرار گرفتن جلو دستگاه دقیقا همانند همان ثبت تصاویر باشد گرچه این امر اصلا دشوار نیست اما یک ایراد برای این مدل از دستگاه ها به حساب می آید.

3. فضای ذخیره سازی اطلاعات

زمانی که فضا پر شود امکان فرمت شدن دستگاه وجود دارد.  بنابراین باید همیشه حافظه دستگاه چک شود و از طرف شرکت خریداری شده پشتیبانی گردد.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *