آموزش, مقالات

دوربین مداربسته آنالوگ HD در مقابل دوربین های مدار بسته IP

دوربین مداربسته آنالوگ HD در مقابل دوربین IP

در صنعت دوربین مداربسته آنالوگ HD در مقابل دوربین های مدار بسته IP که بحث در مورد بهتر بودن دوربین های HD آنالوگ یا دوربین های IP وجود دارد. در این مقاله، ما به جوانب مثبت و منفی هر یک نگاه می کنیم.

بیایید نگاهی به تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ HD و IP بیندازیم.

دوربین مداربسته آنالوگ HD چیست؟

دوربین مداربسته آنالوگ (HD (AHD نوع خاصی از دوربین آنالوگ است که با وضوح بالا (HD ،720p ،1080p) و بالاتر ضبط می کند. قبلاً این ویژگی فقط در دوربین های IP وجود داشت.

برای شرایطی که برای اثبات فیلم HD لازم و مناسب است، اما همه ویژگی های دوربین IP لازم نیست.

در یک سیستم دوربین مداربسته آنالوگ HD، دوربین یک سیگنال آنالوگ را ضبط می کند و این از طریق یک کابل کواکسیال به DVR (دیجیتال ضبط ویدیو) منتقل می شود و در آنجا سیگنال به دیجیتال تبدیل و فشرده شده و بر روی دیسک سخت درون DVR ذخیره می شود. فیلم را می توان در مانیتورهای متصل به DVR مشاهده کرد یا سیگنال را از طریق شبکه ارسال کرد تا در صفحه کامپیوتر مشاهده شود.

دوربین IP چیست؟

با دوربین های دیجیتال IP (پروتکل اینترنت)، هر دوربین یک سیگنال آنالوگ را ضبط می کند، اما تفاوت مهم آن این است که این در داخل دوربین به یک سیگنال دیجیتال تبدیل می شود. پردازش دیجیتال نیز ممکن است در داخل دوربین انجام شود که سپس سیگنال دیجیتال از طریق LAN (شبکه محلی) ارسال می شود.

به جای DVR سیستم آنالوگ، برای دوربین های IP، فیلم از هر دوربین فشرده شده و بر روی NVR (ضبط کننده ویدیوی شبکه) ضبط می شود. تفاوت اصلی این است که سیگنال به صورت دیجیتال و با وضوح بسیار بالاتر از آنالوگ ارسال می شود. دستگاه ضبط تصاویر NVR  برای مشاهده از راه دور فیلم را از همه دوربین ها پخش کرده و از طریق شبکه LAN و اینترنت پخش می شود.

مزایا و معایب دوربین مداربسته آنالوگ HD

1 – با استفاده از سوئیچ های شبکه قبل از 100 متر قابل تمدید است. با این حال، برق از طریق سیستم POE : EthernetPower over Ethernet  به صورت محلی است و باید در عرض 20 متر باشد.

برای همه دوربین ها هم از طریق IP و هم از آنالوگ HD صدق می کند. این به این دلیل است که افت ولتاژ در فواصل طولانی تر وجود دارد.

2 – تاخیر با استفاده از سوئیچ شبکه گیگابیت کاهش می یابد.

اتصال به شبکه در دوربین مداربسته آنالوگ HD در مقابل دوربین های مدار بسته IP

در آینده، سوکت های شبکه همه جا حاضر می شوند و هر کجا که یک منبع تغذیه وجود داشته باشد، ممکن است دارای سوکت شبکه باشد. بنابراین، شبکه ها به راحتی قابل دسترسی هستند و دوربین های IP می توانند به سادگی وصل شوند

در دوربین های آنالوگ 4 مگاپیکسلی HD مانند دوربین های IP عملکرد خوبی ندارند. هر دو از استاندارد بسیار بالایی برخوردارند اما، دوربین IP باعث ایجاد تصویر واضح تری می شود.

فضای ذخیره ابری

دوربین های IP برای اتصال به ابر، جایی که ذخیره فیلم روی سرور شخص ثالث متصل به اینترنت است، عالی هستند. فضای ذخیره سازی ابری اکنون در بین سرویس هایی مانند Dropbox و Google Drive بسیار محبوب است و امکان ذخیره سازی پرونده ها در خارج از سایت را فراهم می کند.

یکی از مزایای فضای ذخیره سازی ابری این است که تصاویر دوربین مداربسته در هر مکانی که به اینترنت وصل شوید، در تلفن، رایانه یا رایانه لوحی شما قابل دسترسی است.

همچنین، سارقانی که از این تاکتیک استفاده می کنند، قطع کابل ها و سرقت دستگاه ضبط ویدیوی دیجیتال یا ضبط کننده ویدیوی شبکه است، به طوری که فیلم نمی تواند به عنوان مدرک استفاده شود.

با این حال، تصاویر موجود در ابر برای سارقان غیرقابل دسترسی است. سارقان همچنین می توانند اتصال اینترنت را قطع کنند و Vimal می گوید که این یک چالش است، اما شما همچنین می توانید در دوربین IP روی کارت micro SD ضبط کنید. بله، سارقان می توانند از دوربین ها نیز استفاده کنند، اما این مسئله ایجاد موانعی برای دشوارتر کردن مشکل سارقان است.

از تماشای فیلم های زیادی از سرقت ها، متوسط ​​زمانی که سارقان در یک ملک می گذرانند حدود 15 تا 20 دقیقه است.

با دستکاری بیشتر در دوربین مداربسته آنالوگ HD، احتمال سالم ماندن فیلم بیشتر است. به عنوان مثال، اگر 15 دوربین در سایت داشته باشید، شکستن هر دوربین مدت زیادی طول می کشد، بنابراین انجام این کار در صورت گرفتاری برای آنها بسیار خطرناک است.

UPS (منبع تغذیه بدون وقفه)

با قطع شدن منبع تغذیه با دوربین های IP جدید، یو پی اس ups درون دوربین فعال می شود و امکان ضبط را برای مدتی فراهم می کند. از اوت 2017 این دوربین ها هنوز بسیار گران هستند، اما به مرور قیمت کاهش می یابد.

Winner ،Analogue HD یا IP کدام است؟

این یک موضوع مهم است، یک بحث پر جنب و جوش با هر دو طرف وجود دارد، اما اعتقاد Vimal این است که محدودیت های HD آنالوگ در نهایت به معنای جایگزینی آن توسط IP است.

اتصالات شبکه امری عادی خواهد بود و فضای ذخیره سازی در فضای ابری خواهد بود. در همان نقطه قیمت، تصاویر دوربین IP بهتر از HD آنالوگ است، تا حدی به این دلیل که با دومی، سیگنال از طریق کابل کواکسیال به صورت آنالوگ ارسال می شود و در آنجا می تواند قبل از ضبط در DVR تخریب شود.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *