آموزش, مقالات

دوربین مداربسته AHD چیست؟

دوربین مداربسته AHD

دوربین مداربسته AHD مخفف: Analog High Definition composite video interface است که یک فناوری کاملا جدید در صنعت دوربین های امنیتی می باشد که روشی متفاوت برای انتقال سیگنال های ویدئویی از طریق کابل کواکسیال را ارائه می دهد.

تا زمانی دستیابی به این فناوری جدید فیلم برداری در دوربین مداربسته آنالوگ پیش می رود که به وضوع تصویری 960 پیکسل است، بنابراین حداکثر رزولوشن آنالوگ برابر 980*960 پیکسل می باشد.

سال هاست که دوربین مداربسته AHD مورد قبول برای انتقال به فیلم آنالوگ است برای دستیابی به انتقال بیشتر به معنای جابه جایی به فیلم های دیجیتال با استفاده از قالب های HD-SDI(High Definition Serial Digital Interface) یا قالب های تصویری دوربین مداربسته تحت شبکه IP می باشد.

دوربین های AHD از چه نوع کابلی استفاده می شود؟

دوربین مداربسته AHD با استفاده از همان کابل کواکسیال همانند دوربین مداربسته سنتی آنالوگ به طور معمول RG59 به DVR ها متصل می شوند.

یکی از مزایای دوربین مداربسته AHD نسبت به دوربین های HD-SDI) HD نسبت به استاندارد دوربین امنیتی COAX) این است که کابل کواکسیال RG59 می تواند مسافت طولانی و بدون از دست دادن فیلم کار کند.

دوربین مداربسته AHD همچنین می توانند از کابل UTP استفاده کرده تا کابل تا 320 متر و 960 با کابل CAT5 اجرا شود.

ایا دوربین های مداربسته AHD جایگزین مناسبی برای دوربین های آنالوگ می باشد؟

برخی از افراد تصور می کردند که دوربین مداربسته آنالوگ سال ها پیش از رده خارج خواهد شد. در سال 2007 دوربین های تحت شبکه IP به خاطر وضوع مگاپیکسلی محبوبیت زیادی پیدا کردند اما با این حال اکثر آن ها دریافتند که در بین دوربین های مداربسته، دوربین IP برای تنظیم، مقداری مشکل بوده و قیمت آن بالا می باشد.

دستگاه ویدئویی برای دوربین های AHD برای کسانی که ترجیع می دهند از کابل UTP مانند CAT5 استفاده کنند وجود دارد. قیمت در دوربین های AHD فقط کمی بیشتر از آنالوگ است.

DVR های ترکیبی با کیفیت بالا در دسترس هستند که به کاربران اجازه می دهد از دوربین مداربسته AHD و آنالوگ استفاده کنند این امر به صاحبان سیستم های امنیتی امکان می دهد که از دوربین مداربسته موجود خود استفاده کرده و به مرور زمان HD را ارتقا دهند ضمن اینکه DVR را درخود نگه می دارند.

دوربین های AHD :

  1. به طور کلی تمام نصب های جدید دوربین مداربسته کوچک و متوسط در آینده باید با بهترین راه حل برای آنالوگ که فناوری AHD است انجام شود.
  2. مناسب برای نصب های دوربین مداربسته در قیاس کوچک با دوربین های 16 X و 1 DVR
  3. مناسب برای ساختمان های داخلی و همچنین برای ساختمان های تجاری کوچک، متوسط و صنعتی
  4. اقتصادی ترین گزینه در مواردی که نصب جدید از شبکه کابل Coax/fig6 استفاده کرده که از نصب قبلی دوربین مداربسته به ارث رسیده است.
  5. گزینه پیشنهادی برای نصب و راه اندازی دوربین مداربسته کم هزینه و با بودجه پایین می باشد.

مزایای دوربین های AHD (کیفیت بالا آنالوگ) با HD-SDI :

مسافت انتقال فیلم طولانی تراست. HD-SDI برای انتقال فیلم محدود به 333 متر بوده AHD (کیفیت آنالوگ) می تواند 1500 پیکسل انتقال یابد.

HD-SDI فقط می تواند ویدئو را منتقل کند. AHD (آنالوگ با کیفیت بالا) می تواند ویدئو، صدا و کنترل را که نیاز به زیر ساخت کابل کمتری دارند انتقال دهد.

HD-SDI فقط می تواند از طریق کابل کواکسیال هسته مسی آن با کیفیت بالا انتقال یابد AHD (آنالوگ با کیفیت بالا) می تواند از طریق هر کابل مورد استفاده برای دوربین مداربسته باشد این کار با آلومینیوم روکش شده مس، کابل اترنت با کابل های ساخته شده پلاستیکی کار خواهد کرد.

دوربین مداربسته AHD (با کیفیت بالای آنالوگ) نسبت HD-SDI ارزانتر است.

نقاط ضعف AHD:

  • ادغام با سیستم های کنترل، دسترسی مداوم، نفوذ پیچیده به دلیل عدم پشتیبانی از توسعه دهندگان و تولید کنندگان بسیار محدود است.
  •  حداکثر وضوع تصویر می تواند FULL HD باشد (1920*1080 پیکسل)
  • تصویر ویدئویی در شرایط کم نور هنوز به اندازه دوربین های معمولی CCD آنالوگ مناسب نیست زیرا فناوری حسگر تصویر به جای CMOS و CCD است.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *