آموزش

روش های تنظیم زمانبندی در موتورهای کرکره برقی چگونه می باشد؟

تنظیم زمانبندی در موتورهای کرکره برقی

با استفاده از تنظیم زمانبندی در موتورهای کرکره برقی، می‌توان درب را در زمان دلخواه باز و بست کرد. کرکره برقی برای راحتی و آرامش در تردد استفاده می‌شود. با فشار دادن یک دکمه از ریموت، عملیات سخت و زمان‌بر باز و بسته کردن درب پارکینگ را به آسانی می‌توان انجام داد. موتور کرکره برقی اصلی‌ترین و اساسی‌ترین بخش در نصب و فعال‌سازی کرکره اتوماتیک است. این موتورها پایه‌ای برای راه‌اندازی درب‌های کرکره‌ای می‌باشند.

موتورهای ساید و توبولار به عنوان موتورهای مرسوم و پرکاربرد در این زمینه شناخته می‌شوند و بر اساس ویژگی‌های خود قابل استفاده هستند. برای شناخت و تفکیک هر یک از این مدل‌های موتور، باید از ویژگی‌ها، مزایا و معایب آنها به خوبی آگاه شویم.

موتور کرکره برقی توبولار

موتور توبولار کرکره برقی برای درب هایی که وزن زیادی ندارند استفاده می شوند. قیمت این نوع موتور درب کرکره ای ارزانتر است اما باید یک نکته مهم را در نظر داشته باشید و آن مراقبت و نگهداری صحیح از کرکره برقی است. انجام سرویس ها و چکاپ دوره ای باعث افزایش عمر دستگاه می شود.

موتور کرکره برقی ساید

موتور ساید به عنوان موتور صنعتی نیز شناخته می شود زیرا وزن زیادی را تحمل می کند و برای درب های بزرگ مناسب است. درب کارخانه ها، سوله های صنعتی، ساختمان های عمومی و پارکینگ های بزرگ گزینه های مناسبی برای نصب موتور ساید هستند. موتور ساید بسیار قدرتمند هست و در هنگام باز و بسته شدن کمترین صدا را خواهند داشت. قیمت بالای آنها را می توان یکی از معایب آنها دانست. اما به طور کلی عمر طولانی دارند.

تایمر کرکره برقی

این تنظیمات فقط برای پارکینگ های فعال انجام می شود و از تنظیم آن برای مغازه ها و فروشگاه ها خودداری کنید. اما اگر اصرار دارید که تنظیم زمان کرکره برقی را برای این مکان ها استفاده کنید، بهتر است ابتدا همه جوانب را در نظر بگیرید، زیرا می تواند باعث مشکلات و هزینه های اضافی شود. همچنین نباید خراب شدن موتور را نادیده بگیرید.

روش های تنظیم زمانبندی در موتورهای کرکره برقی

تنظیم زمانبندی در موتورهای کرکره برقی به دو روش متفاوت ممکن است که هر دو روش برای همه‌ی درب‌ها قابل استفاده است. اگر تجربه و مهارت کافی را دارید، می‌توانید خودتان تنظیمات تایمر را انجام دهید. اما اگر این تجربه و مهارت را ندارید، بهتر است از افراد ماهر و تکنسین کمک بگیرید، زیرا این کار ممکن است باعث فشار و آسیب به قطعات مختلف دستگاه شود.

روش اول:

در روش اول در واقع بسیار مهم آسان است به سراغ دکمه تایم Time ریموت کنترل بروید معمولا این دکمه در تمامی ریموت ها در سمت چپ و پایین است و در موارد استثنا جای آن متفاوت  است. برای اعمال این تنظیمات حتما باید چند ثانیه انگشت خود را روی آن نگه دارید تا LED چشمک بزند.

این روش باید با توجه به مدار فرمان کرکره برقی انجام می شود. سپس دکمه ای D را فشار دهید که تایمر شروع به محاسبه زمان کند باید ابتدا تایم مورد نظر را در خاطر داشته باشید پس از گذشت زمان مورد نظر حتما دکمه آن را فشار دهید. فاصله زمانی بین دو بار فشار دادن این دکمه به عنوان تایمر بسته شدن کرکره محور می شود.

روش دوم:

بر روی فرمان کرکره برقی سه عدد دیپ سوئیچ مشاهده کنید. کارائی این دیپ سوئیچ ها برای فعال سازی و غیر فعال سازی تایمر اتوماتیک می باشد علاوه بر تایم چپ گرد و راست گرد موتور کرکره برقی و ریموت کنترل از طریق مدارفرمان صورت می گیرد.

به این صورت که دکمه های ریموت را زمانی که فشار می دهید یک سری سیگنال به مدار فرمان ارسال کرده و دستور شما را اجرا می کند. برای فعال سازی بر روی ریپ سوئیچ حالت فعال ON نگه داشته و برای غیر فعالسازی OFF قرار دهید.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *