آموزش, مقالات

روش های سوء استفاده از دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب و روش های سواستفاده از آن

انسان موجود کمال گرا و راحت طلبی است که در راستای رسیدن به این امر همواره کوشیده است تا به آسانی نیازهای روزمره خود که شاید ساعت ها زمان لازم داشته را کاهش دهد.به همین منظور برای کنترل تردد و ثبت ورود و خروج کارکنان و پرسنل خود از دستگاه های حضور و غیاب در مدل های متفاوت وابسته به نیاز خود استفاده می کنند. که در این مقاله روش های سوء استفاده از دستگاه حضور و غیاب می پردازیم.

این تکنولوژی براساس فرآیند روز و نرم افزارهای پیشرفته از ورود افراد نا آشنا جلوگیری می کند و علاوه بر ثبت دقیق اطلاعات فردی کار را برای شما در امر محاسبه و تسریع در گزارش در هر لحظه که لازم باشد بدون خطا آسان می کند.

اما همیشه خرابکارانی وجود دارند که بخواهند قوانین را دور بزنند و شروع به هک کردن سیستم کنند.

اساس کار و نحوه هک کردن سیستم حضور و غیاب الکترونیکی اثر انگشتی

همانطور که می دانید در حال حاضر یکی از پرفروش ترین دستگاه های مصرفی در فروشگاه ها، ادارات، کارخانجات و… دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی است.

یکی از دلایل محبوبیت این مدل قیمت به صرفه و متوسط آن است (گران تر از دستگاه کارتی و ارزان تر از دستگاه تشخیص چهره).

نحوه نصب این مدل برای پرسنل اینگونه است که یک یا دو اثر انگشت تعریف می گردد.

شیارهای ی که در انگشت وجود دارند به وسیله دستگاه تبدیل به کد شده و برای دستگاه قابل شناسائی می شوند.

در هنگام استفاده خود از سیستم اثر انگشتی، حتما باید دستگاه اثر انگشت را مطابقت داده تا اطلاعات فرد تردد کننده کامل گردد.

بنابراین با توجه به توضیحات بالا هر کسی یک کپی از اثر انگشت فرد مورد نظر داشته باشد قادر به هک کردن دستگاه حضور و غیاب خواهد بود.

روش های سوء استفاده از دستگاه حضور و غیاب

راه کارهای متفاوتی برای جعل کردن اثر انگشت وجود دارد که با  مواد مختلفی مثل بتونه و ژلاتین انجام می گردد تنها با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید به این دانش دست پیدا کنید که به هیچ دانش و تخصص خاصی نیاز ندارد.

آیا امکان جعل و هک کردن دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی وجود دارد؟

اما نکته اصلی که امروزه تقریبا اکثر شرکت های تولید کننده این مدل به آن دست یافته اند استفاده از تکنولوژی خاصی است که هیچ کدام از روش های جعل بر روی آن اثر ندارد. در واقع یک الگوریتم بسیار ساده که فقط به شیارهای انگشت اکتفا نکرده و یکی از الزامات تشخیص بافت زنده پوست انگشت است تا مجوز تردد را بتواند صادر کند.

در واقع فرد حتما باید رو به روی دستگاه قرار گرفته و انگشت خود را روی سنسور قرار دهد تا مجوز صادر گردد بنابراین حتی اگر انگشت فرد را قطع کنید و از دستگاه استفاده کنید ثبت نمی شود و نمی توانید الگوریتم دستگاه را فریب بدهید.

چرا که دستگاه تنها به بافت زنده پاسخ می دهد نه بافت مرده.

برای امنیت بیشتر چه باید کرد؟

برای امنیت بیشتر دستگاه پس از نصب و تعریف اولیه اثرات انگشت پرسنل کارمندان رمزنگاری انجام می شود و سپس اثرانگشت را حذف می کند تا کسی امکان دسترسی به آنها را نداشته باشد.

همچنین با استخدام کارمند جدید ابتدا اثر انگشت وی تعریف شده و پس از آناطلاعات آن با کد پرسنلی جایگزین می گردد سپس اثر انگشت از سیستم حذف می شود تا هیچ گونه راه برای سوء استفاده ای باقی نماند.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *