آموزش, مقالات

رک شبکه چیست؟

رک شبکه

رک شبکه یک شبکه محلی LAN از تجهیزات شبکه ای متعددی مانند سوئیچ شبکه، روتر، وسایل UTM، سرور، کابل، مودم و… تشکیل شده است. که می تواند آنها را نگه دارد. اندازه اشغال شده توسط تجهیزات سخت افزاری شبکه از استاندارهای خاصی در صنعت پیروی می کند تا بتواند در رک های شبکه همخوانی داشته باشد. پهنای مشترک یک قفسه شبکه (تجهیزات شبکه) 19 اینچ است بیشتر از قفسه ها برای برقراری وسایل مورد نیاز در این فضا ساخته شده اند. همچنین تجهیزات شبکه ارتفاعی ثابت دارند که از نظر واحدهای RACK ذکر شده است.

1Rack Unit(RU)= 1.7 Inches/4.4cm

بنابراین اگر تجهیزات شبکه ای به عنوان 2U مشخص شده باشد آنگاه دارای ارتفاع 3.4 اینچ (تقریبی) است بنابراین اگر کسی اندازه (In Ru)  کلیه تجهیزات شبکه ای را که باید در یک قفسه قرار داده شود می توان ارتفاع مورد نیاز Rack در Ru  را به راحتی به عنوان مبلغ ارتفاعات کلیه تجهیزات انفرادی محاسبه کرد. به طور کلی کمی بیشتر از آن به منظور قرار دادن تجهیزات شبکه به صورت آزاد در قفسه می باشد.

چرا رک شبکه مورد نیاز می باشد؟

قفسه های شبکه یک مولفه مهم سیستم کابل کشی ساخت یافته هستند برای نگهداری منظم، کارآمد و ایمن تمامی تجهیزات شبکه، رک های شبکه مورد نیاز است. اگر قفسه پنل، پنج شبکه وجود داشته باشد کابل کشی آن بهم می ریزد. قفسه های شبکه می توانند بسیاری از مولفه ها را در یک فضای نسبتا کوچکتر نگه دارند و بتوان از فضای ذخیره سازی موجود بسیار استفاده کرد.

برای ایمنی کلیه تجهیزات موجود در آن رک های شبکه مورد نیاز است می توان ان را قفل کرد و دسترسی آن برای پرسنل غیر مجاز محروم کرد. برای بهبود سلامت تجهیزات شبکه که داخل رک ها ذخیره می شوند. به عنوان مثال هنگامی که کابل ها از طریق مدیران کابل در رک ها (قفسه ها) به دقت و مرتب برداشته می شوند به دلیل خم شدن بیش از حد کابل احتمال از دست دادن اطلاعات کمی وجود دارد همچنین فن های خنک کننده در رک های شبکه، به دلیل گرمای بیش از حد سرمایش اضافی را برای جلوگیری از هرگونه آسیب در تجهیزات شبکه ای که در داخل آنها نگهداری می شود ایجاد می کنند.

دیواره نصب شده رک شبکه:

  • دیوار رک شبکه wall mounted network برای دستگاه های لبه سازی در بخش های جداگانه با تجهیزات شبکه کمتری مفید هستند.
  • اندازه مشترک 15U 12U 9U 6U

پنل جلویی به طور کلی دارای یک درب شیشه ای سخت برای دیدن تجهیزات آنها به طور واضح می باشد و همچنین دارای قفل برای اطمینان از امنیت جسمی است.

  • دو نوع قفسه دیواری متداول وجود دارد قفسه های تک بخش که در یک درب شیشه ای در قسمت جلو می باشد به طور کامل باز می شود و ورودی / خروجی کابل از طریق سوراخ های بالا و پایین قفسه ها دو بخش است که مانند رک های یک بخش هستند اما بازوی اضافی در پشت قفسه دارند (در واقع یک پانل عقب به دیوار ثابت شده است و کل قفسه به یک طرف پنل عقب محکم ثابت شده است و می تواند جلو و عقب چرخانده شود برای باز کردن و مشاهده قسمت عقب قفسه)
  • قفسه های شبکه به طور کلی با بدنه فولادی (گاهی اوقات با محفظه های آلومینیومی) با رنگ های روکش شده ساخته می شوند.

رک شبکه ایستاده/ سرور طبقه ای:

  • قفسه های کفپوش طبقه برای تهیه هر دو شبکه و همچنین تجهیزات سرور استفاده می شود اینها در درجه اول در مراکز داده و سایر مناطق با تعداد زیادی تجهیزات استفاده می شود.
  • بسیاری از نکاتی که در مورد قفسه های نصب دیوار فوق قابل استفاده است در مورد قفسه های سرور ایستاده نیز کاربرد دارد. به جز این که این موارد بزرگتر هستند و روی زمین نگه داشته می شود.
  • اندازه مشترک:45U،42U ،36U ،30U ،24U
  • قسمت جلوی کل به طور کلی دارای درب های با طول شیشه / قفل سفت شده است. برخی حتی ممکن است درهای عقب داشته باشند.
  • این رک ها ایستاده علاوه بر مدیران کابل معمولی کانال های تخصصی برای کابل کشی برق، کابل کشی شبکه و غیره را نیز ارائه می دهد که حرکت منظم کابل ها را در انتهای عقب و در طول ارتفاع قفسه ها تضمین می کند.
  • این رک ها می توانند تجهیزات بیشتری را در خود جای دهند و وزن زیادی در حدود 450، 500 کیلوگرم داشته باشند.
  • رک های کفپوش که اجزای جداگانه دارند به محل یا مکان ارسال می شوند و هم رک ها در خود مکان ارسال شده یا در کارخانه مونتاژ می شود.

لوازم جانبی در رک شبکه:

جعبه توزیع AC:

رک شبکه به طور کلی شامل تجهیزات زیادی هستند که به برق AC احتیاج دارند. اگر هر واحد نیاز جداگانه به یک منبع خارجی داشته باشد بنابراین از جعبه توزیع AC در داخل قفسه استفاده می شود تا با استفاده از یک یا دو خط برق از خارج به تجهیزات آن منتقل شود جعبه توزیع AC معمولا از 5 تا 15 سوکت (5A/15A)تشکیل شده است.

مدیر کابل:

یک مدیر کابل برای عبور چندین کابل در قسمت افقی قفسه است این امر باعث می شود آرایش کابل کشی مرتب به نظر برسد و همچنین از خم شدن بیش از حد کابل ها جلوگیری کند.

قفسه های ثابت/ کشویی:

تمام تجهیزات لازم برای نگهداری در قفسه قابل نصب نیست برخی از آنها به شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارد. بنابراین یک صفحه برای قفسه قرار داده شده و این تجهیزات بر روی آن نگهداری می شوند. به عنوان مثال سرورهای رومیزی پایه ایستاده را می توان بالای قفسه ها نگه داشت قفسه ها وظیفه سنگین خاصی برای اسکان تجهیزات با وزن بالاتر وجود دارد که می تواند برای بیرون کشیدن وسایل قرار داده شود و برای آنها خدمات مکرر استفاده شود.

کانال های کابل:

کابل های اضافی ترتیب راحت تر و مرتب بودن کابل ها را ممکن می سازند.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *