ریموت بلوتوثی چیست و چه‌کارائی دارد؟

ریموت بلوتوثی یکی از ده‌ها مدل ریموت بلوتوثی موجود برای باز و بسته شدن درب‌های اتوماتیک است. کارائی ریموت های بلوتوثی متفاوت‌تر از مدل‌های دیگر است. قابل‌ استفاده برای درب‌های منازل، پارکینگ‌ها و… می‌باشد.

ریموت بلوتوثی چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری نو، زندگی انسان ها در حال تغییر است. و امور برای افراد آسان تر از گذشته شده است.

درب اتوماتیک یکی از نمونه تکنولوژی به روز و پرکاربرد در دنیای امروزی می باشد که در بیش تر ساختمان ها مشاهده می شود و یک انقلاب بزرگ در راستای زیباسازی و امنیت بیشتر در فرآیند شهر است.

عملکرد این درب ها به وسیله نیروی برق و به کمک ریموت بلوتوثی کنترل می شود. ریموت در واقع نقش یک سیستم کنترل دهنده را دارد که درب اتوماتیک را از راه دور کنترل و نظارت می کند. از پرکاربردترین و مهم ترین ریموت های موجود در بازار، ریموت بلوتوثی است.

این نوع ریموت ها تمام فرکانس هایی که از سایر ریموت ها ارسال می شود را شناسایی و دریافت می کنند و می‌توانند فرکانس‌های دریافتی را بر روی قطعه‌ای به نام چیست ذخیره کنند.

با این کار، فرکانس‌های کپی شده با هر فشار دادن دکمه ریموت منتشرشده و دستورات مربوطه اجرا می شود. بنابراین با هر بار فشار دادن دکمه ریموت بلوتوثی مانند ریموت لرنینگ یا عادی رفتار خواهند کرد. ریموت بلوتوثی در دو فرکانس 315 و 455 مگاهرتز تولید می شوند.

مزایای استفاده از ریموت بلوتوثی

  1. سهولت در کپی کردن که به راحتی فرکانس های ارسال شده را کپی می کنند.
  2. کد شدن در کمترین زمان
  3. اطمینان بیشتر برای استفاده
  4. کنترل باز و بسته شدن درب از راه دور
  5. عدم نیاز به تنظیم گیرنده
  6. قیمت مناسب
  7. قابلیت جایگزین شدن یک ریموت با چند ریموت هم فرکانس
  8. خام کردن سریع و راحت

معایب استفاده از ریموت بلوتوثی

  • امنیت پایین: وقتی ریموت یا ریموت ها گم شود. برای کد دهی به ریموت های جدید و یا ریست کردن حتماً لازم است بدانید که از کدام ریموت اصلی، فرکانس کپی شده است در غیر این صورت کاهش سرعت در کد دهی ریموت های جدید به علت نداشتن ریموت اصلی می شود.
  • اگر ریموت اصلی سرقت شود حتماً باید مدار ریست شود.

راهکار چیست؟

گرچه استفاده از ریموت اصلی هزینه بیشتری در بردارد اما امنیت بیشتری دارد. اگر هزینه استفاده از چند ریموت اصلی برای شما به‌صرفه نیست بهتراست از ریموت و رسیورها پینگ استفاده شود تا به‌ هیچ‌ وجه ریموت های قابل کپی‌برداری نباشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا