آموزش, راهنمای نصب

شرایط ایده ال برای نصب دوربین مداربسته

شرایط ایده ال برای نصب دوربین مداربسته

 نصب دوربین مداربسته

یکی از مهم ترین شرایط ایده ال برای نصب دوربین مداربسته، ایجاد امنیت برای مناطق مسکونی و اداری داشتن دوربین های مداربسته است. این دوربین های مداربسته بر اساس کارایی، مدل های متفاوتی دارند. بعضی از دوربین برای منازل یا واحدهای اداری مناسب تر هستند مثل دوربین های دام، اما بعضی از دوربین ها برای مناطق بزرگ و سرباز مثل مناطق تجاری ورودی های مغازه و… طراحی شده اند. اما این نوع دوربین ها در نصب و راه اندازی و مدل ها بسیار متفاوتند. در این بحث به ویژگی های بعضی از دوربین و تجهیزات مشترک آنها می پردازیم.

برای نصب دوربین های مداربسته چه شرایطی لازم است؟

ابتدا بهترین شرایط ایده ال برای شروع کار لازم است دوربین مداربسته خود را طبق ویژگی های خاصی از جمله نوع دوربین، استفاده اداری یا مسکونی،میزان دید و برد دوربین و حتی محیط نصب دوربین انتخاب نمود.

حال با توجه به انتخاب دوربین مدنظر ویژگی های ذیل لازم است تا شرایط بهتری را از لحاظ عمر طولانی تر، کیفیت بیشتر و کارایی بهتر ایجاد کنیم.

  1. همان طور که گفته شد جایگاه نصب دوربین مداربسته است که باید تلاش شود دوربین مشخص نباشد و کابل ها داخل لوله های مخصوص از جمله فولادی، فلکسی و…استفاده شود و در صورت اینکه امکان استفاده از لوله نباشد از داک های پلاستیکی می توان استفاده کرد.
  2. محیط دید دوربین کاملا باز باشد به عنوان مثال با گیاه پوشانده نشود و کاملا باز باشد.
  3. در بعضی موارد باید در دید باشد تا با ایجاد بار روانی از جرم سارقین جلوگیری کند.
  4. جایگاه مخصوص دوربین به گونه ای باشد که در سرما و گرما آسیب نبیند.
  5. از لحاظ روتین و استاندارد باید به یک منبع تغذیه در کنار دستگاه nvr وdvr باشد.
  6. در صورت اینکه منبع برق نزدیک باشد به پریز متصل شود.

توضیحاتی در مورد دوربین های تحت شبکه یا IP:

دوربین های تحت شبکه یا همان دوربین های ip یکی از پرفروش ترین دوربین های اخیر شناخته شده اند و با داشتن یک سری از تجهیزاتی که در ادامه مقاله گفته می شود می توانیم الویت های نصب و راه اندازی دوربین مداربسته ip را فراهم نمود البته باید ذکر کرد که برخی از این تجهیزات در همه دوربین ها مشابه است.

  • انتخاب دوربین یا دوربین های مدنظر
  • با توجه به تعداد دوربین ها به سوئیچ شبکه نیاز است.
  • منبع تغذیه NVR البته در این مدل از این نوع دستگاه استفاده می شود.
  • کابل های شبکه مورد نیاز از جمله پیچ کود آماده و یا CAT های مختلف شبکه
  • سوکت شبکه و آچار سوکت زن

این نوع از دوربین ها بسیار شبیه مدل نسل قبل خود یعنی دوربین های آنالوگ هستند و با توجه به لنز به کار رفته در تزئین ها ابتدا تصاویر را اسکن می کنند و از سنسور برخوردار است و سپس به مرحله تبدیل پردازنده می رسیم که سیگنال ها را به تصاویر با کیفیت تبدیل و ارسال می کند.

خروجی دوربین ها اصولا کانکتوری (RJ45) که امکان اتصال به صورت نود شبکه را دارد استفاده می شود. اما در مواردی به تصاویر با کیفیت و جزئیات دقیق تری احتیاج است از خروجی BNC استفاده می شود.

در موارد فوق گفته شد این نوع دوربین از دستگاه NVR استفاده می کنند.

نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه IP:

ابتدا باید یک پهنای باند برای هریک از دوربین ها ایجاد کرد و سپس ارتباط میان دوربین ها و پیچ ها مشخص نمود. نحوه ارتباط دستگاه های NVR به این شکل است که بین دوربین و دستگاه باید یک پورت آزاد یا سوئیچ جا داده شود. در مرحله بعد به کانفیک کردن دوربین و دستگاه می پردازیم. NVR به صورت معمول دارای یک پورت شبکه در پشت دستگاه است.

ابتدا باید وارد دستگاه شده و به منوی شبکه رفته تا برای مودم و دوربین ها یک رنج ثابت قرار بدهیم که در بسیاری از موارد وقتی دوربین را تهیه می کنیم این رنج عددی در پشت جعبه دوربین نوشته شده است. پس از آن برای ارتباط بین دوربین و دستگاه وارد گزینه سرچ می شویم و پس از جست و جوی ای پی مد نظر یوزر و پسورد را ست می کنیم و در تنظیمات بعدی تاریخ و ساعت و حتی نام آن را می توانیم ذخیره کنیم بعدا به مشکل برنخوریم. در نصب این نوع دوربین ها بیشتر از کابل کواکسیال استفاده می شود.

برای انتقال تصاویر چندین راه وجود داره که عبارتند از:

  1. انتقال تصاویر از طریقIP استاتیک (کد دهی دستی) و پورت FORWARDING
  2. انتقال تصاویر دوربین شبکه بدون آی پی استاتیک
  3. انتقال تصاویر NVR با استفاده از DDNS

با این مراحل می تواند دوربین خود را با موبایل، تبلت و کامپیوتر ست کنید.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *