آموزش, مقالات

  فیلتر EIS دوربین مداربسته چیست و چه تفاوتی با فیلتر OIS دارد؟

تفاوت فیلتر EIS دوربین مداربسته با فیلتر OIS

فیلتر ELS دوربین مداربسته چیست و چه تفاوتی با فیلتر OIS دارد؟ فیلتر EIS یا همان کلمه کامل Electronic Image Stabilizer به معنای ثبت کننده تصاویر الکترونیکی می باشد. همانطور که کاملا مشخص است اصل و پایه سیستم های نظارتی، داشتن عکس های با کیفیت می باشد.

اما بدیهی است لرزش دوربین، کیفیت عکس ها را تحت الشعاع قرار بدهد و ارزش دوربین هم می تواند بسیار باشد از جمله عدم ثبات محل نصب، وزیدن باد، طوفان و مواردی مشابه که در تکان خوردن دوربین نقش بسزائی دارد.

حال با توجه به این شرایط باید در نظر داشت که کیفیت تصویر به مراتب نسبت به شرایط ایده ال به شدت افت می کند.

راحل های بسیاری در این زمینه امتحان شده است و یکی از بهترین راه حل ها استحکام بخشیدن و تقویت کل و پایه نصب دوربین و فوندانسیون است اما تولید کنندگان به راه حل بهتری نسبت به حل این مشکل رسیده اند که ترکیب تلاش دو تکنیک خنثی سازی ارزش فیزیکی دوربین می باشد.

  فیلتر EIS و فیلتر OIS دوربین مداربسته

  فیلتر OIS

  • تثبیت تصویر به شیوه OIS: Optical Image Stabilization

در OIS: Optical Image Stabilization این حالت دوربین های مداربسته توسط سنسور شتاب سنج میزان لرزش و ارتعاش دوربین را محاسبه می کند و احترام به جبران این لرزه ها توسط رله های تعبیه شده برروی دوربین می باشد.

البته بعضی مواقع بجای لنز از سنسور تصویر توسط موتورهای dc با لرزش، همان می شود. در زبان ساده تر و عامیانه می توان گفت یک سنسور محاسبه کننده، در میزان لرزش است و باعث ثبات عکس و نتیجه ارائه یک عکس با کیفیت تر می شود.

در این فیلتر در بیشتر دوربین های که مجهز به لنز با فاصله کانونی بالاتر هستند استفاده می شود.

بهترین اولویت در فضای بسیار تاریک است که دچار لرزش فیزیکی هستند.

فیلتر EIS

  • تثبیت تصویر به شیوه EIS :Electronic Image Stabilizer

در EIS :Electronic Image Stabilizer این مورد دوربین مداربسته با توجه به الگوریتم شبیه ساز حرکت دوربین لرزش های احتمالی را می تواند جبران کند.

در این روش در صورتی که یک اجسام متحرک با سرعت بالا جلوی دوربین باشد می تواند ارتعاش های ایجاد شده را پایین بیاورد و قطعا هزینه کمتری لازم دارد صرف کند.

این دوربین ها نسبت به دوربین های معمولی کیفیت بالاتر و هزینه بالاتری دارند و کاملا هوشمند عمل می کند و می توان در بسیاری از پروژهای بزرگ از این مدل استفاده نمود.

تفاوت عمده فیلتر EIS با OIS

در OIS براساس فرآیند تشکیل دهنده در درون دوربین مداربسته و حرکات و لرزش های وارد شده برکل دوربین مقاومت و مقابله می کند و به همین منظور سنسورها فعال می گردد و موقعیت لنز و حسگر خود را شناسائی و تغییر می دهد.

اما در مقایسه ثبت کننده تصویر الکترونیکی EIS براساس تجزیه و تحلیل تصاویر گرفته شده عمل می کند.

در کل بهترین راه ممکن برای یک راه حل واکنش پذیر و نه عنوان پیشگیرانه باید در نظر داشت.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *