آموزش, مقالات

لنز دوربین مداربسته چیست؟

لنز دوربین مداربسته

لنز دوربین مداربسته یا همان lenz (انگلیسی) که به مجموعه ی استوانه ای شکل به همراه کلیدی عدسی های سیقل داده شده و پشت سر هم است که نور با عبور از تعدادی از عدسی ها پشت هم چیده شده به سطح سنسور متصل می گردد و به کیت لنز برخورد می کند و تصویری با توجه به طول و عرض سنسور ثبت می گردد.

لازم است بندانید خوب یا بد بودن کیفیت تصاویر بیشتر به اندازه سنسور و کیفیت عدسی ها و همچنین فاصله قرار گیری آنها در لنز رابطه مستقیمی دارد.

مهم ترین پارامتر در قدرت لنزها و کیفیت ها آنها فاصله کانونی و عدد یا فراگم است. همانطور که می دانید وظیفه لنزها تنظیم ارسال نور محیط برروی چپ تصویر است.

مشخصات مهم لنز دوربین مداربسته را کدام است؟

  1. فاصله کانونی
  2. نوع ساختار کانونی اند
  3. مشخصات مرتبط با ضریب عبور

فاصله کانون در واقع هر چه قدر بیشتر باشد می تواند تمرکز بیشتری بر محیط ایجاد کند و هر چقدر تصویر یبیشتر متمرکز شده باشد لنز تصویر محیط را بزرگتر یا همان حالت زوم نشان می دهد.

پس فاصله کانونی نمایان گر زاویه تصویر است.

و نوع ساختار کانونی لنزها بسیار متفاوت است.

بطور معمول در دوربین های مداربسته های مداربسته معمولا لنزها از نظر فاصله کانونی ثابت هستند یا به صورت تنظیمات دستی (Vari- foal) و یا تنظیمات خودکار یا موتور دارد (MOTORIZED)

لنزهای ثابت همیشه فاصله کانونی ثابتی دارند بدین منظور امکان تغییرات وجود ندارد  لنزهای ثابت همیشه فاصله کانونی ثابتی دارند بدین منظور امکان تغییرات وجود ندارد.

لنزهای وریفوکال امکان تغییر به صورت دستی در بازه های مشخص دارند و لنزهای موتور دار از راه دور فاصله کانونی را تغییر می دهند و اصطلاحا حالت زوم

پیکربندی لنزها چگونه هستند؟

اجزای نوری که همگی داخل سیلندر قرار می گیرند و وظایف خاص از جمله بزرگ و کوچک تصاویر، فوکوس برای شفاف یا تار بودن تصاویر را به عهده دارند.

دیافراگم که برای کنترل مقدار عبوری از لنز چندین صفحه فلزی کدر به گونه ای آرایش یافته قرار دارد

که بوسیله تغییر حلقه دیافراگم روزنه مرکزی بین خود را بزرگ و کوچک می کند که در واقع وظیفه کنترل فرمان باز و بسته شدن را در یک چشم الکترونیکی صادر می کند.

اتصال لنز دوربین مداربسته (گیره لنز) برای اتصال لنز به دوربین مداربسته نیاز است تا از نگهدارنده لنز استفاده شود که نمونه هایی از آنها C. ، CS، M# می باشد

انواع لنزهای دوربین مداربسته کدامند؟

لنز زوم

فاصله آن دارای تنظیمات قابلیت تغییر باشد.

لنز نرمال:

فاصله آن اندازه سنسور دوربین استت و قابلیت زوم و تنظیم ندارد.

لنز واید:

به لنزهای گفته می شود که از قطر سطح حساس تصویر برداری یا همان سنسور کمتر باشد.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است.

در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد.

هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد.

با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *