آموزش, راهنمای خرید

محاسبه قیمت کرکره برقی

محاسبه قیمت کرکره برقی

کرکره برقی یکی از محصولات بسیار کاربردی برای حفظ امنیت و افزایش راحتی در منازل، ساختمان‌های اداری و اماکن مختلف با تردد بالا استفاده می‌شود. حال با توجه به عواملی همچون عرض، طول و سایر عوامل، قیمت کرکره برقی ممکن است متفاوت باشد. برای محاسبه قیمت کرکره برقی، از یک فرمول خاص استفاده می‌شود که با توجه به عواملی که در ادامه شرح داده می‌شود، انجام می‌پذیرد.

عوامل موثر در قیمت کرکره برقی

می توان گفت تک تک ویژگی های کرکره برقی در محاسبه قیمت این محصول تاثیر گذار می باشد این ویژگی ها عبارتند از: نوع موتور، نوع تیغه، سایز و اندازه کرکره برقی، متعلقات کرکره برقی که هر کدام از موارد نام برده شده توضیحات خودش را دارد.

نوع موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی انواع مختلفی دارد که مهم ترین آن ها موتور ساید و موتور توبلار می باشند. موتور ساید کرکره برقی برای کرکره های کوچک تر و سبک کاربرد دارد و موتور کرکره برقی توبلار قوی ترین نوع موتور می باشد که برای کرکره های با وزن بالا استفاده می شود.

نوع تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی دارای انواع مختلف می باشد که در جنس های متفاوت تولید و عرضه می گردد، این تیغه ها عبارتند از:

تیغه آلومینیوم یا اکسترود

همانطور که از نام آن پیداست این تیغه از جنس آلومینیوم می باشد که رنگ آن پودری و الکترو استاتیک است و به همین علت ضد خش می باشد. فضای داخلی این نوع تیغه خالی است و برای اماکن با تردد بالا مثل اماکن صنعتی مناسب است ولی برای منازل مسکونی مناسب نمی باشد. می توان گفت هر متر مربع از کرکره برقی آلومینیوم یا تیغه اکسترود که قوس دار است وزنی برابر با 6 الی 8 کیلو گرم دارد و قطر آن ها بین 1 تا 1.2 میلی متر می باشد.

تیغه فولادی یا گالوانیزه

تیغه فولادی از جنس فولاد و دارای ریل های فولادی می باشد که جزو تیغه های کرکره مستحکم و در عین حال زیبا می باشد. این تیغه ها گالوانیزاسیون بهره مند هستند که به نوعی از فلزات که با روکش روی مقاوم شده اند می گویند. گالوانیزه از جهات زیادی تیغه را مقاوم می کند که هم به صورت سرد و هم گرم قابل اجراست. همچنین این مقاومت به قدری بالاست که این نوع تیغه را ضد ضربه و ضد فرسایش بر اثر عوامل محیطی و جوی کرده است. برای بالا بردن امنیت پاساژ ها ، ساختمان های مسکونی و پارکینگ ها از این نوع تیغه کرکره می توان استفاده کرد.

تیغه رول گیتر

تیغه رول گیتر یکی از امن ترین نوع تیغه های کرکره می باشد و بعد از آن از لحاظ امنیت تیغه پلی کربنات است. این تیغه با مفتول های فولادی آبکاری شده و با روکش آلومینیومی ساخته شده است. تیغه رول گیتر برای اماکن بادگیر ، مراکزی تجاری ، طلا فروشی ها و کلیه ی اماکن حساس با سطح امنیتی بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد. وزن این تیغه در هر متر مربع برابر با 13 کیلو گرم می باشد که می توان نتیجه گرفت برای استفاده از این نوع تیغه نیاز به یک موتور کرکره قدرتمند وجود دارد.

رول گیتر

تیغه رول گیتر

تیغه کرکره فوم دار

تیغه کرکره فوم دار در واقع نوعی از تیغه های کرکره است که دو جداره می باشند و با استفاده از خمیر پلی اورتان ساخته می شوند. به همین علت برای اماکنی که نیاز دارند کرکره کاملا بی صدا عمل کند خیلی کاربردی است. تیغه فوم دار در دو نوع تیغه فوم دار آلومینیوم و تیغه فوم دار گالوانیزه موجود است که هر کدام همان نوع است و تنها فرق این است که دو جداره می باشد. البته این دو جداره بودن باعث شده که ویژگی های این محصول و نحوه ی عملکرد آن بیشتر و بهتر از نوع عادی باشد.

تیغه شفاف یا پلی کربنات

تیغه شفاف یا پلی کربنات از مواد پلی کربنات و پلیمر مقاوم ساخته شده است و استحکام آن بسیار بالاست که به آن فولاد پلاستیکی نیز گفته می‌شود. این نوع تیغه در ساخت پنجره نیز به کار می‌رود و به دلیل شفافیت خاصی که دارد، به آن تیغه شفاف هم گفته می‌شود. این تیغه دارای ویژگی‌های ضد ضربه، ضد زنگ، ضد گلوله، ضد آتش و مقاوم در برابر آتش‌سوزی، ضد اشعه فرابنفش و همچنین زیبا و شیک است. این تیغه در رنگ‌های مختلفی از جمله دودی، بی رنگ یا شیشه‌ای، مسی، آبی و … تولید و عرضه می‌شود. به دلیل امنیت و مقاومت بالایی که این نوع تیغه دارد، برای اماکنی مانند بانک‌ها و صرافی‌ها بسیار مناسب است زیرا در هنگام تاریکی و شب نیز داخل آن دیده می‌شود و امکان سرقت کاهش می‌یابد.

تیغه پانچ دار یا سوراخ دار

این نوع تیغه در واقع همان تیغه های آلومینیومی می باشند که تک جداره ی آنرا پانج یا سوراخ می کنند. این سوراخ ها می تواند به صورت دایره ای، مستطیلی و یا بیضی باشد که به این نوع تیغه های تیغه پانچ دار می گویند. این نوع تیغه اگر به صورت ترکیبی با تیغه های اکسترود یا قوسی استفاده شود به زیبایی آن افزوده می شود. به علت تک جداره بودن این نوع تیغه برای بالا بردن امنیت بهتر است که تا 5 عدد تیغه پانچ استفاده گردد. برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و صدا در این نوع تیغه ها می توانید سوراخ های کرکره پانچ را با تلق شفاف یا پلی کربنات بپوشانید. این نوع کرکره به علت داشتن سراخ های متعدد نور را به داخل انتقال می دهد و امکان دیدن داخل نیز وجود دارد.

سایز و اندازه کرکره برقی

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در محاسبه قیمت کرکره برقی اندازه کرکره برقی می باشد که اگر توسط کارشناس انجام شود خیلی بهتر است. نوع و متراژ کرکره، رسیور و تعداد سنسورها نیز در قیمت کرکره برقی تاثیر گذار می باشد.

برای خرید تیغه کرکره نکته ای که وجود دارد این است که پر فروش ترین نوع تیغه کرکره، تیغه آلومینیومی 80 میلی متری است. استحکام تیغه کرکره برقی ترتیبی دارد که در ابتدا تیغه پلی کربنات سپس تیغه فولادی و در آخر تیغه آلومینیومی می باشد.

قطعات کرکره برقی

در محاسبه قیمت کرکره برقی عامل موثر دیگر، قطعات آن می باشد که در صورت نیاز به هر کدام و اضافه کردن هر مورد قیمت نیز افزایش می یابد. در کل نوع تیغه انتخابی شما نسبت به اندازه ی آن به اضافه ی قیمت موتور کرکره و سایر قطعات کرکره قیمت نهایی را به شما خواهد داد. برای محاسبه قیمت کرکره برقی برایتان این قسمت را طراحی کرده ایم تا بتوانید با وارد کردن اطلاعات دقیق که در جدول مشخص است محدوده ی قیمت کرکره را دریابید. همچنین می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه با کارشناسان فنی کیانسل تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *