آموزش, مقالات

معایب دستگاه اثر انگشتی چیست؟

معایب دستگاه اثر انگشتی

دستگاه اثر انگشت یکی از اولین دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک می باشد. این نوع دستگاه ها با وجود پیشرفت های چشمگیر فن آوری، همچنان یکی از پرفروش ترین سیستم های مدیریت منابع انسانی محسوب می شوند.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی یکی از پر طرفدارترین دستگاه در صنعت خود شناخته شده است. سال هاست که ثبت تردد و ساعت حضور کارمندان و پرسنل می باشد با توجه به اینکه بعد از این مدل دستگاه کنترل تردد و تشخیص چهره وارد بازار شد اما همواره رتبه اول را به خود اختصاص داده است و اولین گزینه برای این امر به شمار می آید. هدف استفاده از این دستگاه ها در اولین گام کنترل تردد و سپس آسان شدن  و مدیریت بیشتر منابع انسانی است. علی رغم همه آنچه گفته شد باید اذعان داشت که این فناوری با توجه به محبوبیت، کم و کاستی هایی را نیز دارد که در این مقاله به معایب دستگاه اثر انگشتی اشاره می شود.

همانطورر که گفته شد اثر انگشت امروزه بیشتر از سنسورهای نوری برای تشخیص و احراز هویت افراد استفاده می کند.

اگرچه از فناوری های دیگر هم در این مدل استفاده می شود. اما سومین ترین روش در تکنولوژی که در سال های اخیر فناوری های برای اسکن آثار انگشت به کار گرفته شده ولی هیچ یک از این فناوری های، یاد شده بدون نقص نبوده است و در مصارف عمومی دچار مشکلاتی نیز شده است.

این نوع فناوری و تکنولوژی پرطرفدار هم از این قاعده بی بهره نیست و نقاط ضعفی دارد که در متن زیر به آن خواهیم پرداخت.

معایب دستگاه اثر انگشتی

انتقال آلودگی

یکی از مهمترین معایب دستگاه حضور و غیاب انتقال آلودگی است. زیرا دستگاه برای احراز هویت نیاز به تماس مستقیم پوست انگشتان افراد با سطح اسکنر دارد، امکان انتقال آلودگی بسیار زیاد است. هر یک از کارکنان انگشت خود را روی شیشه اسکنر می گذارند و احتما انتقال ویروس از افراد قبلی وجود دارد.

اختلال در اسکن انگشت

در زمستان  به دلیل سرمای شدید رطوبت سطحی پوست به حداقل خود می رسد.و ممکن است دستگاه هنگام ثبت ، نتواند اثر انگشت را اسکن کند.

در واقع به دلیل رطوبت کم سطح پوست هنگام لمس، اثر انگشت روی سطح سنسور باقی نمی ماند و دستگاه دچار مشکل احراز هویت می شود.

گرم شدن فضا می تواند مشکل را حل کند. علاوه بر این، برخی از افراد با بازدم به پوست انگشت رطوبت لازم را تامین می کنند.

اختلال در تشخیص

گروه خاصی از افراد که دائماً با ابزارهای مختلف کار می کنند، دچار سایش سطح انگشتان و در نتیجه از بین رفتن موقت اثر انگشت می شوند.

همچنین افرادی که انگشتانشان دائما با صفحه کلید کامپیوتر و لپ تاپ در تماس است نیز دچار این مشکل می شوند. در این حالت زمانی که اثر انگشت افراد مشکل دارد، دستگاه قادر به اسکن و تشخیص اثر انگشت آنها نخواهد بود.

  1.  مشکل اسکن اثر انگشت در شرایط آب و هوایی دارای رطوبت، که باعث تداخل در ثبت اثر انگشت می شود.
  2.  افرادی که با شوینده ها و مواد شیمیایی در ارتباط هستند اکثر دچار مشکل در ثبت خواهند شد.
  3.  افرادی که دچار حساسیت و بیماری های پوستی هستند یکی از دسته هایی هستند که دچار مشکل خواهند شد.
  4.  با ثبت و تماس با حسگر آلودگی و ویروس ها می تواند منتقل شود.
  5.  امکان تقلب در ثبت اثر انگشت.
  6.  صرف زمان بیشتری برای تشخیص نسبت به سایر شیوه های احراز هویت.

با توجه به داشتن این موارد اما همچنان مزایای بیشتری دارد و همچنان جزء دسته پرطرفدار محسوب می گردد.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است.در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *