آموزش

نحوه تبدیل HDMI به VGA یا VGA به HDMI

نحوه تبدیل HDMI به VGA یا VGA به HDMI

نحوه تبدیل HDMI به VGA یا VGA به HDMI

VGA:

VGA مخفف “Array Graphics Array” به معنای مانیتور یا رابط نمایشگر استاندارد است که در اکثر رایانه های شخصی استفاده می شود. بنابراین، اگر مانیتوری با کابل VGA سازگاری داشته باشد پس قاعدتاً با بیشتر رایانه های جدید مچ و سازگار خواهد شد. استاندارد VGA ابتدا توسط IBM در سال 1987 توسعه یافت و اجازه وضوح نمایش 640×480 پیکسل را دارد

از آن زمان، بسیاری از اصلاحات استانداردهای جدید معرفی شده اند. رایج ترین آن(Super VGA SVGA) است که امکان تفکیک پذیری بیشتر از 640×480 مانند 800×600 یا 1024×768 را فراهم می کند. یک اتصال VGA استاندارد دارای 15 پین است و مانند یک ذوزنقه شکل می گیرد.

HDMI:

HDMI استانداردی است برای انتقال دیجیتالی داده های صوتی و تصویری فشرده نشده، و در ابتدا برای جایگزینی استانداردهای آنالوگ قبل از آن ساخته شده است.

VGA به HDMI:

در برخی شرایط، ممکن است ارسال سیگنال VGA از رایانه به اتصال HDMI در صفحه نمایش، تلویزیون یا پروژکتور جدیدتر ضروری باشد.

استفاده از یک VGA به HDMI Scaler / Converter، مانند آنچه در تصویر بالا نشان داده شده است، به شما امکان می دهد کامپیوتر خود را به هر دستگاهی که نیاز به اتصال HDMI داشته باشد متصل کنید.

توجه داشته باشید، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود، این مبدل شامل یک کابل USB برای صدای رایانه نیز می باشد. ممکن است برخی از مبدل ها برای داشتن برق از یک کابل صوتی و همچنین یک کابل USB برخوردار باشند.

نکته:

اگر کامپیوتر شما فقط اتصال VGA دارد و کامپیوتر دسک تاپ دارید، ممکن است شما هم ارتقا کارت ویدیو را در رایانه در نظر بگیرید.

HDMI به VGA:

مبدل HDMI نسبت به VGA ممکن است یک کابل ارزان تر باشد که می تواند یک سیگنال HDMI را از یک کامپیوتر به اتصال VGA در صفحه نمایش قدیمی وصل کند. از آنجا که VGA یک فناوری قدیمی است، باید از این گزینه جلوگیری کرد مگر اینکه جایگزین دیگری وجود داشته باشد.

توجه داشته باشید:

یک کابل HDMI می تواند یک سیگنال صوتی و تصویری را از طریق همان کابل ارسال کند. با این حال، یک کابل VGA فقط می تواند یک سیگنال ویدیویی را بپذیرد. برای به دست آوردن صدا و فیلم، مبدل را با کانکتور VGA و یک کابل صوتی یا USB با قابلیت صوتی خریداری کنید.

ملاحظات کیفیت سیگنال در نحوه تبدیل HDMI به VGA یا VGA به HDMI:

هر وقت یک سیگنال را به دیگری تبدیل می کنید، سیگنال کیفیت پایین همیشه کیفیت نهایی خروجی را تعیین می کند.

به عنوان مثال، VGA یک سیگنال آنالوگ است (در معرض تداخل و از بین رفتن سیگنال در هنگام ترانزیت)، در حالی که HDMI دیجیتال است (وفاداری بالاتر، بدون افت سیگنال) به این ترتیب، سیگنال VGA عامل محدود کننده سیگنال خروجی نهایی خواهد بود.

به عبارت دیگر، تبدیل VGA به HDMI باعث بهبود کیفیت سیگنال خروجی اصلی نمی شود. به طور مشابه، تبدیل HDMI به VGA احتمالاً باعث از دست رفتن كیفیت سیگنال خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “نحوه تبدیل HDMI به VGA یا VGA به HDMI

  1. صاحب گفت:

    درود یک مانیتور اسپیکر دار با کابل vgaدارم با یه مبدل hdmi به vga به رسیور ماهواره وصل کردم اما فقط صدا را انتقال داد و تصویر نداشت چکار باید بکنم تا تصویر داشته باشم سپاس

    1. mr.mirzaee گفت:

      درود بر شما
      لطفا برای اطلاعات بیشتر و رفع مشکل با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
      شماره تماس: 09126491400

  2. ممنون از مقاله خوبتون

  3. رودی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    بنده چطوری میتونم یک دستگاه دیجیتال رو به مونیتور که کانکشنvga داره وصل کنم تا برنامه های تلوزیون رو ببینم .
    راهنمایی کنید ممنون میشم
    رودی

    1. Mrs Hemati گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با شماره زیر تماس بگیرید.
      ۰۹۱۲۶۴۹۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *