نقد و بررسی

نکات مهم در خرید جک درب پارکینگ

نکات مهم در خرید جک درب پارکینگ

در خرید جک پارکینگی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ امروزه بیشتر درب های مورد استفاده در ساختمان ها و آپارتمان های بزرگ به صورت اتوماتیک و ریموت دار می باشند. حتی در خانه های بسیار قدیمی، درهای معمولی با درب های ریموت دار جایگزین شده است. این امر با افزایش کارایی، سهولت استفاده و از همه مهمتر افزایش امنیت برای ساکنین است و مزایای بسیاری دارد.

اما آنچه درب معمولی را به درب اتوماتیک تبدیل می کند جک نامیده می شود. جک برقی را می توان مهمترین قطعه درب اتوماتیک پارکینگ دانست. با این حال گزینه های خیلی زیاد برای انتخاب و خرید جک درب پارکینگ برای خریداران وجود دارد. زیرا این جک ها در مدل ها، برندها و مهمتر از همه با ویژگی های منحصر به فرد در بازار عرضه می شوند. همانطور که می دانید جک برقی کمک به باز و بسته شدن درب ها می کند و باعث صرفه جویی در زمان، امنیت و راحتی شده است. اما برای انتخاب جک پارکینگی مناسب باید یک سری اطلاعات از پیش تعیین شده داشته باشیم. پس در ادامه به نکات مهم در خرید جک درب پارکینگ میپردازیم.

12 نکته مهم در خرید جک درب پارکینگ

به طور کلی اگر بخواهیم نکات مهمی را در نظر بگیریم، قبل از خرید و انتخاب جک درب پارکینگی مناسب، باید گزینه هایی را در نظر بگیرید و با توجه به مشخصات انتخاب خود را انجام دهید:

  1. عرض ورودی مجتمع
  2. طول و وزن هر لنگه
  3. تعداد لنگه های درب
  4. موقعیت ساختمان
  5. تعداد واحد ساختمان و میزان رفت و آمد طول روز
  6. شناخت انواع جک های موجود و ویژگی ها و عملکرد جک
  7. برند و خدماتی که ارائه می دهند
  8. قابلیت ها و کارایی محصول
  9. گارانتی و خدمات پس از فروش
  10. نصب راحت و بدون دردسر
  11. قدت و میزان کارایی جک
  12. هزینه ای که برای خرید جک برقی در نظر دارید

تعداد تردد روزانه

نکته بسیار مهمی که در خرید جک برقی باید به آن توجه کنید میزان تردد در ساختمان است. بر اساس تعداد واحدهای هر ساختمان و میزان تردد در شبانه روز، در انتخاب نوع جک موثر است. هر جک توانایی تحمل حجم معینی از تردد در طول روز را دارد و بر همین اساس جک با قدرت های متفاوت وجود دارد.

بطور مثال ساختمان های که در طول شبانه روز و حداکثر 20 تا 30 واحد تردد خودرو را می توان از درب های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده کرد. اما در مقابل برای درب های پر تردد و مجتمع های مسکونی یا تجاری که در طول شبانه روز بیشتر می باشد از جک های با قدرت بالای سیستم هیدرولیکی استفاده می شود که بسیار قدرتمندتر و با کیفیت تر می باشند. در نتیجه بسته به مسکونی یا تجاری بودن ساختمان، تعداد واحدها و میزان تردد، باید جک مناسب انتخاب و خریداری شود.

وزن درب

زمانی که می خواهید برای هر دربی، جک مناسب انتخاب و خریداری کنید، باید وزن و طول درب را در نظر بگیرید. در واقع جک برقی مختلف با وزن و طول های مختلف وجود دارد. به عنوان مثال وقتی می گوییم جک برقی 400 به این معنی است که این جک می تواند درب هایی به وزن 400 کیلوگرم و طول 2.5 متر را تحمل کند. به همین ترتیب، وزن ها و طول های بیشتر به جک هایی با قدرت بیشتر و طول بازوهای بیشتر نیاز دارند. بنابراین برای خرید جک درب پارکینگ ، وزن و طول درب را مشخص کرده و با توجه به آنها جک را انتخاب و خریداری کنید.

یا برای مثال تصور کنید طول یک درب حدود 2.5 متر باشد اما وزن آن کمتر از 400 کیلوگرم باشد. در مقابل درب دیگری قرار دارد که حدود 2.5 متر طول دارد اما بیش از 400 کیلوگرم وزن دارد. در این مواقع باید گفت که برای خرید جک درب پارکینگ مناسب باید به اندازه شفت جک توجه کنید. اندازه شفت باید با توجه به طول درب انتخاب شده انتخاب شود. هر چه این طول بیشتر باشد جک با شفت بلندتر برای درب مورد نظر مناسب است.

بنابراین می توان از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری نمود. هرچه وزن درب سبک تر باشد و هزینه پرداختی بابت خرید جک پارکینگی ارزان تر است و حتی برای درب های سبک، برند تولید داخلی انتخاب مناسب تر و مقرون به صرفه تر می باشد.

استاندارد تعریف شده برای هر لنگه درب

استاندارد تعریف شده برای هر لنگه درب معمولا 18 متر است. این مقدار استاندارد تقریبا برای تمامی جک ها مناسب می باشد اما اگر عرض درب استاندارد نباشد و بزرگتر باشد باید از شفت بلندتر استفاده نمود. به عنوان مثال درب های 108 متر کورس 400 و برای درب های با عرض بیشتر از کورس های 500 و 600 و حتی بیشتر استفاده می شود.

قابل توجه: هر چه عرض درب های پارکینگی بیشتر باشد باید از بازوهای کورس بلندتر استفاده کرد تا عمر استفاده درب پارکینگ بیشتر باشد.

نصب قفل برقی روی درب

برای افزایش امنیت، جلوگیری از افراد ناشناس، خراب شدن درب و همچنین کج شدن شفت پارکینگی باید همراه جک پارکینگی از قفل برقی نیز استفاده نمود.

ریموت کنترل

اگر به تعداد زیادی ریموت برای کنترل درب احتیاج داشته باشید در هنگام خرید جک پارکینگی می توان از ریموت های غیر فابریک استفاده کرد. یکی دیگر از روش های کددهی حتی با نصب یک رسیور رله به فرمان مدار جک می توانید به تعداد زیادی ریموت مورد دلخواه را کددهی کنید و با قیمت بسیار ارزان تر که شما را از پرداخت هزینه های گزاف راحت می کند. اما مهمترین نکته در انتخاب مشاوران و متخصصین حرفه ای در این زمینه است.

نصب مناسب و حرفه ای

  • با انتخاب کارشناس و متخصصین کاملا حرفه ای می توانید جک را به درستی نصب کنید و کیفیت را در نظر داشته باشید و نصب آسان می تواند شما را از دشوار های دیگر راحت سازد.
  • با در نظر داشتن این پارامتر ها می توانید انتخاب مناسب داشته باشید که هم کیفیت و در صرف هزینه مناسب تر باشد.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *