آموزش, مقالات

هر آنچه که در مورد ریموت کنترل درب پارکینگ لازم است بدانید

ریموت کنترل درب پارکینگ

ریموت کنترل یکی از پرکاربردترین وسیله الکترونیکی که در انواع مختلفی تولید میشود و وظیفه ارسال اطلاعات از راه دور و به صورت بی سیم را دارد. که با فشردن چند دکمه می تواند کنترل درب اتوماتیک را در دست بگیرد.

ست کردن یا لرن کردن چیست؟

به حالاتی گفته می شود که ریموت خام با مدار اصلی یا رسیور با هم شناخته می شود. مسئله مهمی که در مورد ریموت ها وجود دارد این است که با توجه به هزینه ای که می کنید همیشه کارآمد است، زیرا همه ریموت ها با یکدیگر سازگار نیستند برای مطمئن شدن از مچ شدن ریموت تان بهتر است آن را با تابلوی درب اتوماتیک از ریموت فابریک استفاده نماید.

فرکانس و نوع کددهی ریموت ها با یکدیگر متفاوت هستند.

چه تفاوتی میان ریموت فابریک و غیر فابریک (فیک) وجود دارد؟

همانطور که می دانید اکثر کمپانی هایی که جک پارکینگی ریموت نیز تولید می کنند و دستگاه مرکزی درب اتوماتیک که بروی آن نام برند ثبت شده یا ریموت فابریک آن کاملا یکی است.

که ریموت غیر فابریک ریموتی است که بواسطه یک دستگاه گیرنده به مدار فرمان جک درب اتوماتیک متصل گردد.

ریموت فابریک توسط شرکت های اصلی تولید می شود .در مقابل ریموت غیرفابریک توسط شرکت های ثانویه ارائه می شود و کیفیت پایینی دارد.

ویژگی های ریموت فابریک و  غیر فابریک

  • ریموت فابریک 
  1. کیفیت بالا و سازگاری بیشتر نسبت به ریموت های غیر فابریک
  2. عملکرد عالی
  3. ست شدن صحیح با گیرنده
  4. فرکانس قوی
  5. قیمت بالا
  6. امتیاز بیشتری در برابر ریموت های فیک (غیر فابریک)
  • ریموت غیر فابریک
  1. قیمت ارزانتر ریموت های غیرفابریک
  2. تنوع زیاد در ریموت های غیرفابریکی

معنی رسیور دو رله، سه رله و چهار رله چیست؟

همانطور که می دانید رسیور یک واسط برای برقراری ارتباط میان ریموت غیر فابریک و دستگاه درب اتوماتیک است. حال با توجه به رله ها کارائی آن نیز متفاوت خواهد شد که تعداد رله ها دقیقاً تعداد دستورات هر دکمه از ریموت می باشد.

ریموت بلوتوثی چیست؟

یک مدل از ریموت های پیشرفته هستند که برای مچ کردن ریموت جدید نیاز به رسیور و دفترچه راهنما نیست.

با نزدیک کردن ریموت خام و ریموت از قبل کددهی شده می توان عملیات مچ کردن را انجام داد و همین سادگی و آسانی امنیت آن را به شدت کاهش داده است.

نکات خرید ریموت

قبل از خرید ریموت از فرکانس رسیور مطلع شوید . ریموت ها به دو دسته 433 و 315 مگاهرتز تقسیم می شوند. در صورتی که فرکانس رسیور 433 مگاهرتز باشد از ریموت هایی با همین فرکانس استفاده کنید و یا برای 315 مگاهرتز، ریموت 315 تهیه کنید تا دچار مشکل نشوید.

ریموت های هاپینگ چیست؟

نوعی ریموت که امنیت بسیار بالایی دارد و نوعی غیر قابل کپی محسوب می شود.

به طور کلی ریموت هایی که به وسیله کد هاپینگ رمزگذاری می شوند غیرقابل هک شدن هستند به همین دلیل امنیت بیشتری در مقایسه با ریموت کد فیکس و کد لرن دارند.

برد و مسافت کارکرد ریموت های فابریک و غیر فابریک چقدر است.

در ریموت های فابریک اگر آنتن فابریک در مدار فرمان نصب گردد حدود 50 متر می باشد و در ریموت های غیر فابریک همینطور می باشد.

اما در ریموت های غیر فابریکی تا فاصله 100 متر نیز ساپورت می کند.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *