آموزش, مقالات

ویژگی های یک دوربین مداربسته ایده آل چیست؟

دوربین مداربسته ایده آل

برای ویژگی های یک دوربین مداربسته ایده آل ابتدا باید دانست که دوربین مداربسته ایده آل در فضای بسته و باز و حتی میزان فاصله محیط اطراف که در دید دوربین باشد، مشخص می کند. طبق معیارها و نیاز شما می توان به سمت دوربین مداربسته ایده آل موجود در بازار رفت  همان طور که می دانید اگر نوع نیاز کاملا مشخص و شفاف نباشد قادر به تصمیم گیری صحیح نمی باشید.

یک مثال بسیار ساده، دوربین های بولت برای فضای باز مناسب تر است زیرا فضای بیشتری را در نظر می گبرد.

و دوربین های دام بیشتر برای فضای داخلی طراحی شده است زیرا فضای کمتری را تحت الشعاع قرار دارد و دوربین های صنعتی، دوربین های کنترل ترافیک همگی در نوع و کارایی بسیار متفاوت هستند.

مشخص نمودن کارایی اولین گام برای انتخاب یک دوربین مداربسته مناسب است و در سطرهای پایین ویژگی های بیشتری برای انتخاب آسان برای شما در نظر گرفته شده است.

  1. اندازه لنزهای دوربین مداربسته

اندازه لنز دوربین، یکی از گزینه های بسیار مهم است پس با توجه به نوع کارایی لنز دوربین، باید انتخاب درستی صورت گیرد به عنوان مثال برای یک زاویه 60 درجه لنز 4 میلی متری هدف انسان را تا 4 متر محیط رو به رو را مشخص می کند اما برای محیط اطراف چپ یا راست اصلا مناسب نیست در نتیجه باید لنزی را در نظر بگیریم که علاوه بر زاویه رو به رو قسمت چپ و راست محیط اطراف را در دید خود داشته باشد.

  1. ذخیره سازی و داده ها ( میزان حافظه در نظر گرفته )

ذخیره سازی هم مدل های متفاوتی را در بر می گیرد.

به عنوان مثال پروتکل خانگی (IP) به شبکه خانگی، تلفن همراه، لپ تاب و…. متصل می شود و از طریق اتصال یکی از سه راه های ارتباطی رادیو، GMS یا ADSL تصاویر را منتقل می کند.

اما لازم به ذکر است دوربین های HD به پهنای باند بیشتری نیاز دارد و قطعا باید اینترنت از کیفیت بهتر و فضای بیشتری در هارد برای ذخیره سازی فایل ها موجود باشد.

  1. دستگاه آنالوگ یا HD یا ip

انتخاب گزینه های بالا صرفا به کیفیت تصاویر و انتظار شما از دستگاه بستگی دارد و کاملا موضوع قابل بحث و تفکیکی می باشد اما علاوه بر کیفیت قیمت هم نیز مهم است.

دوربین های آنالوگ یک تصویر با کیفیت و رزولوشن پایین تری نسبت به دوربین های HD ارائه می دهند در حالی که دوربین های HD تصاویر را با وضوح بهتر و بالاتری در اختیار می گذارند و البته برای کارهای قانونی و حفاظتی توصیه می شود که از دوربین های HD  استفاده شود زیرا امکان زوم کردن تصاویر را به شما می دهد که در مواقع لزوم قابل استفاده باشد.

  1. سازگاری با محیط (شرایط آب و هوایی)

دوربین های مداربسته امکان دارد در هر مکانی نصب و استفاده شود پس باید دوربینی را در نظر داشت که در خاک و گرد و غبار و برف باران سریعا کیفیت اولیه خود را از دست ندهد گرچه بهتر از یک محاظ، بالای دوربین باشد اما یک انتخاب مناسب می تواند کمک کند.

  1. کنترل از راه دوربین و مشاهده فیلم های ضبط شده

دوربینی قابل استفاده است که حتما از روی گوشی و لپ تاب قابل مشاهده باشد و بتوان به راحتی محیط را کنترل کرد.

  1. شناسایی حرکات

دوربینی خوب است که بتوان به راحتی حرکات افراد، اشیا، وسایل نقیله را شناسایی و ضبط کند بدیهی است همه دوربین ها از این ویژگی بهره مند نباشند اما قابلیت ارتقاع در دوربین ها لحاظ شده است.

  1. انعطاف پذیر باشد

منظور از انعطاف پذیر بودن باز یا بسته شدن دوربین ها نیست بلکه برای چرخش 180 درجه، بالا و پایین شدن و بزرگنمایی تصاویر است که دوربین های PTZ این قابلیت را داراست و مناسب فضاهای بزرگ می باشد.

  1. امکان ضبط صدا

این ویژگی در گذشته روی دوربین های مداربسته لحاظ نشده بود اما امروزه تقریبا همه دوربین ها از این گزینه بهره مند شده اند.

  1. دید در شب دوربین های مداربسته

ضبط تصاویر در شب با دوربین هایی که قابلیت مادون قرمز را دارند امکان پذیر است که از لحاظ قیمت مناسب هستند اما با پیشرفت تکنولوژی دوربین های بدون داشتن مادون قرمز هم در بازار عرضه شدند که توانایی ثبت وقایع را دارند اما از لحاظ هزینه بسیار گرانتر از مدل قبلی  خود هستند اما کارایی هر دو با هم کاملا مشابه می باشد

  1. قیمت دوربین مداربسته

با در نظر داشتن ویژگی های فوق می توان یک دوربین مداربسته با کیفیت عالی و قیمت مناسب تهیه کرد.

همیشه خرید یک دوربین مداربسته ایده آل گران قیمت لزوما خرید خوبی محسوب نمی شود بلکه باید همه جوانب را سنجید تا دچار اشتباه و پرداخت بهای سنگین نشوید.

یک امر طبیعی است برای انتخاب محصولات با کیفیت با کارشناسان مربوط مشورت کنید برای راحتی مشتریان گرامی، کیانسل با در اختیار گذاشتن اطلاعات دقیق و صحیح در این راستا می تواند کمک بسزایی به عمل آورد و در مرحله به مرحله خرید، نصب، راه اندازی در کنار شما صبورانه می مانند.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه دهندگان سیستم های امنیتی حفاظتی و نظارتی است. در زمینه های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می باشد با توجه به این هدف از پرسنل ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *