تعمیرات

تعمیر درب سکشنال

تعمیر درب سکشنال

تعمیر درب سکشنال از اقدامات مهم و حائز اهمیتی است که شما پس از خرید و نصب درب اتوماتیک با آن مواجه می شوید. از آنجا که امروزه زندگی ما با سرعت روز افزون پیشرفت تکنولوژی و فناوری همراه است. این امر موجب نوآوری و اتوماتیک و هوشمند شدن انواع وسیله های که از آن استفاده می کنیم شده است. حال می خواهیم به درب اتوماتیک سکشنال بپردازیم.

در گذشته درب ها و کرکره ها را به صورت دستی باز و بسته میکردند و با اتوماتیک شدن درب ها تنوع و برندهای مختلفی وارد بازار شدند که یکی از برندهایی که در بازار ایران یافت می شود و کیفیت خوبی دارد، درب اتوماتیک سکشنال می باشد. درب سکشنال برای ساختمان های مدرن کاربرد و کارایی بالایی دارد.

این درب های هوشمند کار را برای همه راحت کردند و باعث شده دیگر انرژی و زمان ما تلف نشود و با استفاده از ریموت بلوتوثی این درب های هوشمند، به صورت اتوماتیک باز و بسته شوند. به همین علت همه از این درب ها استفاده میکنند. علاوه بر سهل کردن کار برای ما امنیت بالایی نیز دارند.

اما باید به این نکته توجه کنید که هر وسیله ای یک عمر مفید کارکردی دارد و پس از مدتی رو به فرسوده شدن میرود ولی عمر کارکرد این دسته از محصولات بالا است و شما میتوانید در صورت بروز مشکلات به جای هزینه های زیاد تعویض، تعمیرات را جایگزین کنید. برای تعمیرات درب اتوماتیک نیاز به متخصص این کار دارید. اصطلاحا باید کار را به کاردانش بسپارید.

تعمیر درب سکشنال

تعمیر درب سکشنال

شرکت کیانسل با داشتن کادری مجرب از متخصصین و تکنسین های حرفه ای نصب درب اتوماتیک، تعمیر درب های اتوماتیک و انواع خدمات مرتبط با تضمین بالا کار را برای شما عزیزان سهل و راحت کردند. شما میتوانید با برقرای تماس با کارشناسان ما مشاوره و راهنمایی بگیرید.

بررسی درب سکشنال

حال می خواهیم به بررسی تخصصی درب سکشنال بپردازیم. درب های سکشنال طرحی نو برای باز و بسته شدن درب یا کرکره به کار برده، طرحی مدرن و امروزی دارد که درب زیر سقفی نیز به آن می گویند. درب های سکشنال از چند پنل آلومینیومی یا پلی کربنات ساخته شده اند و برای باز و بسته شدن اتوماتیکی درب ها و کرکره ها مورد استفاده قرار می گیرند که بیشتر به عنوان درب پارکینگی کاربرد و کارایی دارند.

درب سکشنال عملکردی بسیار راحتی دارد و در برابر آب از عایق بندی ایمنی برخوردار است. طراحی منحصر به فردی دارد که باعث زیبایی نمای ساختمان نیز می شود. این درب ها در ابعاد گوناگون و از پنل های متعددی ساخته و طراحی شدند، که این پنل ها به راحتی قابل تعویض هستند و تعمیر درب سکشنال را آسان می کند.

نکته مهم این است که باید در زمان نصب و راه اندازی درب سکشنال دقت فراوانی کنید، زیرا که اگر درست مراحل نصب انجام نشود، عملکرد درب مختل و امنیت را کاهش می دهد.

موارد تعمیر درب سکشنال

در صورتی که از از درب اتوماتیک استفاده می کنید باید بدانید این وسیله ها به سرویس و گاهی تعمیر نیاز پیدا میکنند و با چه مشکلاتی ممکن است مواجه شوید و اگر فوری از متخصص بخواهید که تعمیرات را انجام دهد از هزینه های بیشتر جلوگیری میکنید. مواردی که در دربهای سکشنال ممکن است به تعمیرات یا سرویس نیاز داشته باشد.

  1. تعمیر چشمی درب سکشنال
  2. تعمیر اتصالات درب سکشنال
  3. تعمیر موتور درب سکشنال
  4. تعمیر ریموت درب سکشنال
  5. تعمیر یا تعویض انواع قطعات
  6. تعمیر متعلقات درب سکشنال

رایج ترین مشکلات درب سکشنال

رایج ترین مشکلات درب سکشنال

رایج ترین مشکلات درب سکشنال

خراب شدن فتوسل یا چشمی درب

یکی از اصلی ترین مشکلات رایج درب سکشنال خرابی چشمی درب است. تمامی درب های اتوماتیک دارای سنسور چشمی هستند. این سنسورها قابلیت شناسایی و تشخیص افراد و اشیا را در مسیر باز و بسته شدن دارند. وظیفه ی اصلی این سنسور ها در جلوگیری از پایین آمدن درب در مواقعی که فردی یا جسمی در مسیر قرار دارد، می باشد.

خراب شدن ریموت کنترل

برای رفع این مشکل باید در ابتدا جعبه چراغ ریموت مورد بررسی قرار گرفته شود. اگر ریموت کنترل درب سکشنال خراب باشد، چراغ آن کم رنگ تر از رنگ گذشته خواهد شد و به مرور زمان روشن نمی شود. در این صورت ریموت کارایی خود را از دست می دهد. دومین کار برای بررسی خرابی ریموت، کنترل باتری آن است. چون در طول زمان، باتری ریموت ضعیف می شود و با تعویض آن می توان مشکل درب سکشنال را حل کرد.

قطعی برق یا سیم های اتصال

باید از اتصال موتور درب سکشنال به پریز برق، اطمینان کافی را حاصل کرد. این درب ها به وسیله ی نیروی برق و موتور کار می کنند و در صورت قطع برق، ممکن است به مشکل بر بخورند.

از کار افتادن جک

یکی دیگر از مشکلات رایج این درب ها در، از کار افتادن جک است و در این مواقع نیاز به تعمیر درب سکشنال می باشد. در صورت مواجه شدن با مشکل خرابی جک باید برای تعمیر آن اقدام کنید. در برخی مواقع جک درب قابل تعمیر نمی باشد و کاملا از کار می افتد و باید عوض شوند. تعویض جک کار سختی بوده و نیاز به یک تعمیرکار حرفه ای در این زمینه می باشد.

خرابی یا پاره شدن سیم بکسل

خرابی یا پاره شدن سیم بکسل یکی دیگر از مشکلات رایج درب های سکشنال می باشد. این مشکل به خاطر شکستن فنر پیچشی اتفاق می افتد. خرابی یا پاره شدن سیم بکسل ممکن است عواقب بدی در پی داشته باشد. حتما باید پی گیر خرابی سیم بکسل درب های سکشنال باشید، چون می تواند منجر به آسیب رساندن به اتومبیل ها در هنگام رد شدن شود. برای رفع این مشکل در اولین فرصت برای تعمیر درب سکشنال خود از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

ایراد موتور

یکی دیگر از مشکلات رایج درب های سکشنال در خرابی یا قفل شدن موتور درب می باشد. از آن جایی که درب ها بدون حرکت موتور کار نمی کنند باید در صورت بروز کوچکترین مشکل در آن، اقدام به تعمیر درب سکشنال نمود. زمانی که در عملکرد موتور درب سکشنال با مشکل مواجه شدید، باید در ابتدا اتصالات برق را چک کنید، و در صورت روشن بودن موتور مطمئن شوید که چیزی مانع از حرکت درب نمی شود. اگر با ایرادات ظاهری، مشکل درب رفع نشد، برای تعمیر درب سکشنال باید از یک سرویس کار حرفه ای کمک بگیرید.

خارج شدن درب از ریل

ریل ها همان نوارهای فلزی بلندی می باشند که یک مسیر واحد را برای حرکت درب تعیین می کنند. این ریل ها موجب می شوند که درب هنگام حرکت از مسیر اصلی خود خارج نشود. زمانی که درب از ریل خارج شود، درب به درستی حرکت نمی کند. در این صورت برای رفع این مشکل باید از تعمیرکار راهنمایی خواست. تعمیرکار می تواند ریل و شیار درب را بررسی کرده و موجب تعمیر درب سکشنال شود. ریل های درب یکی از حساس ترین قسمت های درب سکشنال به حساب می آیند و در صورت بروز مشکل باید خیلی سریع به وسیله کارشناس حرفه ای برطرف شود.

مراحل تعمیر درب سکشنال

  • تست تعادل
  • روغن کاری قطعات متحرک
  • انجام آزمایش مکانیزم معکوس
  • مشکلات تراز نبودن درب کرکره
  • هزینه تعمیر درب سکشنال

هزینه تعمیر درب سکشنال

هزینه موتور درب ریلی شامل اجرت تعمیرات، خدمات سرویس، باز و بست قطعات، قیمت قطعات تعویض شده است و برای اطلاع دقیق تر با کارشناسان شرکت کیانسل تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *