تعمیرات

تعمیر قفل برقی

تعمیر قفل برقی

تعمیر قفل برقی

قفل برقی درب پارکینگ یکی از قطعاتی است که کنار جک پارکینگی برای امنیت بیشتر ساختمان استفاده می شود. گاهی به دلیل استفاده نادرست ممکن است قفل برقی نیز با مشکلاتی مواجه شود که باعث اختلال در عملکرد دستگاه می شود. خرابی قفل برقی به دلایل مختلفی رخ می دهد و بهتر است تعمیر قفل برقی درب را به تعمیرکاران حرفه ای بسپارید. در ادامه به بررسی و عیب یابی و اموزش تعمیر قفل برقی می پردازیم.

قفل های برقی در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که علاوه بر درب نفررو بر روی درب پارکینگ و در کنار جک برقی نصب می شوند. حساسیت قفل برقی بسیار بالا است زیرا اگر به درستی کار نکند امنیت ساختمان به خطر می افتد. بنابراین در صورتی که نیاز به تعمیر قفل درب اتوماتیک پیدا کردید کافی است با مجموعه کیانسل تماس بگیرید. کیانسل به طور شبانه روز و در تمام روزهای هفته آماده خدمات رسانی می باشد.

رایج ترین خرابی قفل برقی

دلایل مختلفی مانند فشار و ضربه و یا استهلاک بیش از حد باعث خرابی می شود. از متداول ترین مشکلات قفل برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شاسی قفل برقی کار نمی کند
  • درب را باید با چندین ضربه ببندیم
  • درب بسته نمیشه
  • قفل در اثر ضربه و یا فشار باز میشه
  • عدم کارکرد قفل با برق 12 ولت
رایج ترین خرابی قفل برقی

رایج ترین خرابی قفل برقی

  1. آسیب دیدن فیزیکی: مواردی مانند رطوبت و زنگ زدگی، دمای بالا، جریان برق یا مشکلاتی در چارچوب از دلایلی است که باعث بروز مشکل قفل برقی می شود.
  2. قطعی جریان برق: مشکلات قطعات برق، کابل کشی بی کیفیت، جریان ضعیف برق از مشکلات الکتریکی در قفل برقی درب است.

دلایل خرابی قفل برقی درب

  • باتری: از دلایل بروز مشکل در قفل برقی، تمام شدن باطری است. باطری نقش تامین نیروی الکتریکی برای فعال شدن قفل را برعهده دارد.
    در صورتی که صدای زنگ هشدار کم و یا نامنظم بود یعنی باتری ضعیف است و نیاز به تعویض دارد.
  • خراب شدن فنر پشت زبانه قفل: در بخش پشتی زبانه یک فنر تعبیه شده است که باعث چفت شدن صحیح زبانه می شود در صورت خرابی فنر، زبانه دچار مشکل شده و چفت نمی شود بنابراین درب بسته نمی شود.
  • عدم تجربه در نصب و نصب اشتباه: یکی دیگر از عوامل خراب شده قفل برقی، نصب نادرست قطعات است. برای بررسی می توانید قفل را به صورت دستی باز و بسته کنید تا از عملکرد آن مطمئن شوید.
  • خرابی بوبین: از قطعات مهم در قفل برق بوبین است که وظیفه باز کردن زبانه را برعهده دارد و با ولتاژ 12 ولت کار می کند.

در مواردی که مشکل از این بخش است امکان تعمیر وجود ندارد و قطعه باید تعویض شود.
از دلایل خرابی بوبین ولتاژ نادرست و استهلاک است.
زنگ زدگی قفل برقی

عیب یابی قفل برقی

پیش از تعمیر باید به دنبال علت بروز مشکل بگردیم. برخی از بررسی ها شامل موارد زیر هستند:

  • بررسی وضعیت زبانه از نظر استهلاک و یا زنگ زدگی
  • اطمینان از نصب صحیح
  • اطمینان از مرغوبیت قفل برقی
  • اطمینان از رگلاژ درب

تعمیر انواع قفل برقی در تهران

تعمیر انواع قفل برقی در تهران

تعمیر انواع قفل برقی در تهران

تعمیر قفل برقی کله گاوی

قفل بری کله گاوی یا لاک پشتی، درواقع جایگزین قفل های زنجیری می باشد که به شکل دکمه ای در بازار موجود است. قفل برقی کله گاوی با برندهای مختلفی در بازار تولید می شود که بهترین برندها می توان به قفل برقی سیزا و قفل برقی یوتاب اشاره کرد.

تعمیر قفل برقی سیزا

همانطور که اشاره شد از برترین برندهای تولیدکننده در زمینه قفل برقی، برند سیزا می باشد. قفل برقی سیزا همانطور که از نامش پیداست به کمک برق کار می کند. گاهی خرابی قفل ممکن است به دلیل بیرون آمدن کابل از قفل باشد که به راحتی با باز کردن قفل می توان سیم را در جای خود قرار داد. در صورتی که مشکل از منبع تغذیه و فیوز بود باید توسط تعمیرکار قفل برقی سیزا مشکل برطرف شود.

در صورت بروز مشکل بهتر است مراحل زیر را چک کنید:

  • کابل برق درب پارکینگ را بررسی کنید
  • ابتدا بهتر است اتصالات را هنگام نصب آیفون تصویری بررسی کنید و اگر مشکلی نبود قفل درب را باز کنید و در صورتی که سیم برق خارج شده است کافی است داخل قفل دوباره قرار دهید.
  • البته ممکن است ایراد از جریان برق ساختمان باشد که میزان برق مورد نیاز برای کارکرد قفل برقی سیزا را ندارد. در این صورت پیشنهاد می شود از یک تعمیرکار برق کمک بخواهید تا جریان برق کافی را برای عملکرد درست قفل برقی سیزا فراهم کند.

تعمیر قفل برقی یوتاب

از لحاظ مکانیزم تفاوت چندانی با قفل برقی مدل سیزا ندارد و برای تعمیر به قفل سیزا شباهت زیادی دارد. شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به عیب یابی و تعمیر قفل برقی یوتاب از بهترین متخصصین مجموعه کیانسل کمک بگیرید.

تعمیر قفل برقی یوتاب در تهران

ابتدا باید مغزی قفل برقی را چک کنید. اگر هنگام باز کردن درب با کلید مشکل دارید حتما ایراد از مغزی قفل برقی یوتاب است. برای رفع مشکل لازم است مغزی داخلی و بیرونی قفل تعویض گردد.
گاهی نیز مشکل از گیره قفل است در این صورت گیره باید تعویض شود. اول پایه گیره را بروی درب نصب کنید سپس به کمک پیچ های آلنی، گیره قفل را بر روی گیره قفل ثابت نصب نمایید.

تعمیر قفل برقی ریموت دار

قفل برقی ریموت دار نمونه ای قفل ساده است که شرکت تولید کننده تنها یک عدد گیرنده بر روی آن نصب کرده است و ریموت دار شده است. خرابی قفل برقی ریموت دار مانند سایر مدل ها می باشد که برای حل آن باید از تکنسین های حرفه ای کمک گرفت.

هزینه تعمیر قفل برقی

خرابی قفل برقی گاهی به دلیل ضربه یا استهلاک است که نیاز به تعمیر قفل برقی به وجود می آید. به طور کلی برای برآورد قیمت تعمیر قفل برقی در تهران باید توسط تکنسین بررسی گردد تا هزینه دقیق اعلام شود. چرا که خرابی ممکن است از قسمت های مختلف دستگاه باشد از جمله:

  • سوختن بوبین
  • قطعی کابل
  • خرابی در فنر
  • شکستگی صفحه قفل

برای خرید انواع قفل برقی اینجا کلیک کنید.

سوالات متداول در مورد تعمیر قفل برقی

  1. آیا می‌توانم قفل برقی خود را خودم تعمیر کنم؟
    برخی از مشکلات رایج را می‌توانید خودتان برطرف کنید. اما برای موارد پیچیده‌تر، توصیه می‌شود با کارشناسان شرکت کیانسل تماس بگیرید.
  2. آیا تعمیرات به موقع می‌تواند از هزینه‌های بیشتر جلوگیری کند؟
    بله، تعمیرات به موقع می‌توانند از ایجاد مشکلات بزرگ‌تر و هزینه‌های اضافی جلوگیری کنند. انجام بازرسی‌های دوره‌ای و رفع مشکلات به زودی، هزینه‌های آینده را کاهش می‌دهد.
4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *