تعمیرات

تعمیر موتور درب ریلی

تعمیر موتور درب ریلی

تعمیر موتور درب ریلی

تعمیر درب ریلی پارکینگ را می توانید با خیالی آسوده به تیم حرفه ای تکنسین های مجرب شرکت کیانسل بسپارید. اگر از درب پارکینگ ریلی استفاده می کنید باید بدانید که با تعمیر درب ریلی سر و کار پیدا خواهید کرد. زیرا که هر محصولی عمر مفید کارکرد خود را دارد و این دسته از محصولات از قطعات ریز زیادی تشکیل شده که ممکن است پس از مدتی نیاز به سرویس ، تعمیر یا تعویض نیاز پیدا کند.

دلایل خرابی و نیاز به تعمیر موتور ریلی و جک بازویی

موتور درب ریلی بعد ازیک مدتی خراب می شود و عوامل متعددی باعث خرابی و بروز مشکل می شود که میخواهیم دلایل این خرابی را بررسی کنیم.

دلایل خرابی موتور درب ریلی

  • زمانی که یک سیم در موتور قطع بشود، موتور کاملا از کار می افتد.
  • داغ کردن موتور که میتواند عامل خرابی موتور و استااتور موتور باشد.
  • بدترین حالت خرابی موتور زمانی است که با صدای بلند و نامتعارف موتور روبرو شویم که این بدین معناست که فقط یک عامل خرابی نداریم و با چندین مشکل روبرو هستیم که عبارتند از:
    قرار نگرفتن موتور در جای مناسب، خشک بودن بلبرینگ ها، از فرم خارج شدن بلبرینگ ها، ایجاد اصطحکاک بین بدنه موتور و استاتور است.
دلایل خرابی موتور درب ریلی

دلایل خرابی موتور درب ریلی

به سه دلیل اصلی خرابی بوجود می آید و نیاز به تعمیر موتور ریلی ضروری است:

  • استفاده نادرست آچار خلاص کن یا کلید
  • خلاص کردن نیمه
  • فشار آوردن به خلاص کن در زمان درگیر بودن گیربکس

وقتی خلاص کن آچار RN ، آچار شش گوشه، حالت ستاره یا کلید میخوره، نباید با پیچ گوشتی خلاص کنیم. یکی از دلایل خرابی خلاص کن استفاده از پیچ گوشتی است. جک ها خودشان آچار خلاص کن دارند و اصلا نیازی نیست شما با پیچ گوشتی یا اقلام دیگر این کار را انجام بدهید، زیرا که خرابی و هزینه برای شما می تراشد. بعضی از سیستم های ریلی قابل تعمیر نیستند یا اگر تعمیر شوند مانند قبل نمی شوند، پس قبل از تعمیر به شما پیشنهاد می شود از متخصصین کیانسل راهنمایی بگیرید.

زمانی که درب را خلاص می کنیم باید کلید یا آچار خلاص کن را نیم دور کامل بچرخانیم که وقتی درب بعد از خلاصی باز میشود سر محک خلاص کن داخل گیربکس گیر نباشد و تق تق نکند. نیمه خلاص کردن باعث میشود سر محک بسابد و هم گیربکس را خراب کند و هم ضامن خلاص کن را. بیشتر این موارد در جک های کلیدی پیش میاد. آنهایی که آچاری هستند همین مشکلات را دارند.وقتی نصفه خلاص میشود و این اتفاق تکرار میشود باعث خرابی جک و موتور می شود.

زمانی که درب درگیر گیربکس در مدار است و درب در فشار است گیربکس راحت خلاص نمی شود و احتمال خرابی خلاص کن یا آچار خیلی زیاد است و درب هایی که زیاد در فشار هستند بهتر است که سر یا ته جک را آزاد و سپس خلاص کنیم. زمانی که جک آزاد شد روی حالت خلاص برمیگردونیم. باید دقت داشته باشیم که محک و گیربکس آسیب نبیند. در مواقعی که مجبور شدیم درب را در حالت بسته خلاص کنیم یه کم فشار به سر جک بیاورید تا به داخل برود و با یک دست دیگه جک را خلاص کنیم.

انواع درب ریلی

انواع درب ریلی

انواع درب ریلی

از آنجا که تنوع محصولات درب ریلی زیاد است به مهم ترین آن می پردازیم:

  • درب ریلی 3 فاز
  • درب ریلی تک فاز
  • درب ریلی هیدرولیک
  • درب ریلی نیمه هیدرولیک
  • درب ریلی 24 ولت
  • قطعاتی که به تعمیز نیاز دارند
  • گیربکس
  • استاتور
  • روتر
  • تعویض پوسته
  • تعویض پوسته گیربکس

5 دلیل برای سرویس درب ریلی

درب های ریلی معمولا باید هر 6 ماه یا سالی یکبار بررسی و چک شوند. بهتر است سالانه سرویس شوند تا در آینده از هزینه های هنگفتی که روی دستتان می گذارد جلوگیری شود. به این 5 دلیل باید سرویس کنید:

  •  چک کردن رولرینگ زیر درب، میل تراس، جوش میل تراس، تمیزی میل تراس.
  • چک کردن جوش های پایه موتور
  •  پاک کردن و ست کردن حافظه رسیور تست بلوتوث ریموت
  • چک کردن صدای موتور حین کار، تنظیم دنده شانه ای در صورت نیاز
  • تنظیم سرعت ابتدا و انتهای موتور

1. رولرینگ ها هر 6 ماه یکبار باید چک شود و درب خلاص بشود و حرکت کند تا مشخص شود که بلبرینگی که داخل رولرینگ هست خراب شده یا نه و سرعت رفت و برگشت درب هم مشخص شود. میل تراسی که روی کف زمین جوش خورده یا روی روی ناودانی کف جوش خورده. در بعضی موارد دیده شده آب شستشوی دور میل تراس قرار میگیرد و خشک نمی شود و باعث از بین رفتن و آسیب جوش میل تراس و ناودونی کف جوش داده شده می شود. به مرور زمان می پوسد ومیل تراس بلند می شود و حرکت می کند.

وقتی سرویس کار برای سرویس درب ریلی شما میاد این مسئله رو چک میکند و اگر جوش از جاش کنده شده باشد یا آسیب دیده یا ضعیف شده باشد، تکنسین جوشکاری لازم را انجام میدهد و به حالت اولیه بر می گرداند. گاهی میل تراس ها رو به خوبی تمیز نمی کنند و آشغال میگیرد و این امر موجب کند شدن حرکت درب ریلی شده و باید تمیز شود و جزئی از موارد سرویس است. در کل سرویس کار تمام موارد چک لیست را کامل بررسی و سرویس می کند.

سرویس درب ریلی

سرویس درب ریلی پارکینگ

2. اهمیت چک کردن سرویس حواقل سالی یکبار بیشتر بخاطر موتور هست. در بعضی مورد ها که درب ریلی سفت می شود و حرکت برای موتور سخت می شود و موقع حرکت فشار میاد که باعث جدا شدن جوش پایه موتور می شود که باید چک بشود.

3. در مواقعی که ساختمانی تعداد واحد های زیاد دارد یا مستاجر سالیانه زیاد تعویض می شود برای حفظ امنیت کامل سرویسکار حافظه قبلی ریموت را پاک می کند و از نو کد دهی میکند. در بعضی مواقع هم باید کل مدار از دور خارج بشه و مدار و رسیور جدید جایگزین بشه که امنیت 100% در ساختمان برقرار شود . این کار خیال شما را در حفظ امنیت پارکینگ کاملا راحت میکند.

4. زمانی که درب در حال باز و بسته شدن است و صدای نامتعارف و غیر معمول می دهد، معمولا صدا از موتور یا بلبرینگ است که در طولانی مدت آسیب جدی به موتور وارد می کند. باید از تکنسین کار بخواهید تا پای کار عیب یابی کند و برای رفع مشکل و تعمیر موتور درب ریلی اقدام کند. موتور را باز می کند و برای تعمیر میاورد و مانع آسیب جدی به موتور و سوختن موتور می شود.

5. گاهی سرعت ابتدا و انتهای درب کم میشود درب های ریلی معمولا بخاطر بلبرینگ یا جرم گرفتن میل تراس دچار کندی سرعت یا خرابی می شود.که در سرویس سرعت درب تنظیم میشه که نه کم باشد و نه انقدر زیاد که ضربه بزند و آسیب وارد کند. این موارد گفته شده 5 دلیل مهم از هزاران دلیلی بود که به سرویس یا تعمیر درب ریلی و تعمیر موتور ریلی نیاز پیدا میکنید. شرکت کیانسل با داشتن کادر فنی مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات سرویس و تعمیرات تخصصی به شما عزیزان هست.

هزینه تعمیر موتور درب ریلی

هزینه تعمیر موتور درب ریلی یکی از عوامل مهم در تصمیم‌گیری برای انجام تعمیرات در ریلی شما است. این هزینه به چندین جنبه از تعمیرات موتور درب ریلی ارتباط دارد و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در اینجا، جزئیات هر یک از عوامل مرتبط با هزینه تعمیر موتور درب را می‌آوریم:

  • اجرت تعمیرات: هزینه اصلی تعمیرات موتور درب را تشکیل می‌دهد. این شامل هزینه کار تعمیرکاران و تکنسین‌ها برای تشخیص و رفع مشکلات موتور می‌شود. این هزینه براساس زمان و مهارت متخصص تعیین می‌شود.
  • خدمات سرویس: هزینه سرویس‌های ارائه شده توسط تعمیرکاران حرفه‌ای به هزینه نهایی افزوده می‌شود. این شامل بررسی‌های دوره‌ای، تنظیمات و نگهداری‌های اضافی برای حفظ عملکرد بهینه موتور درب می‌شود.
  • باز و بست قطعات: در صورتی که قطعات موتور درب نیاز به باز و بست دارند، هزینه این خدمات به هزینه کل تعمیر افزوده می‌شود. این شامل تنظیمات مجدد، تعویض و تنظیم قطعات می‌شود.
  • قیمت قطعات تعویض شده: اگر قطعاتی در موتور درب نیاز به تعویض داشته باشند، هزینه این قطعات جزء هزینه کل تعمیرات محسوب می‌شود. قیمت و نوع قطعات تعویض شده بستگی به نوع موتور و مشکلات مرتبط دارد.

توجه: برای اطلاع دقیق‌تر از هزینه تعمیر موتور درب ریلی و جزئیات بیشتر، بهتر است با کارشناسان شرکت کیانسل تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد تعمیر موتور درب ریلی

  1. چگونه می‌توانم متوجه شوم که موتور درب ریلی نیاز به تعمیر دارد؟
    نشانه‌هایی مانند صداهای عجیب، حرکت کند یا نامنظم و یا عدم پاسخ به دستورات ممکن است نشان‌دهنده مشکلات باشند. همچنین، اگر در مورد هر گونه علائم شک دارید، با کارشناسان شرکت کیانسل تماس بگیرید.
  2. آیا می‌توانم موتور درب را خودم تعمیر کنم؟
    بله، برخی از مشکلات کوچک را می‌توانید خودتان رفع کنید. اما برای مشکلات جدی و بزرگ، از کارشناسان شرکت کیانسل کمک بگیرید.
  3. آیا تعمیرات موتور درب هزینه زیادی دارد؟
    هزینه تعمیرات به میزان و نوع مشکلات بستگی دارد. در برخی موارد، تعمیر ممکن است اقتصادی‌تر از تعویض باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر، مشاوره با کارشناسان شرکت کیانسل تماس بگیرید.
  4. چگونه می‌توانم از بروز مشکلات موتور جلوگیری کنم؟
    انجام بازرسی‌های منظم و رعایت نکات نگهداری، می‌تواند از مشکلات جدی جلوگیری کند. همچنین، در صورت مشاهده هرگونه علامت ناعادی، بلافاصله تعمیر را آغاز کنید.
  5. آیا موتور درب ریلی قدیمی را تعمیر کنم یا تعویض کنم؟
    تصمیم به تعمیر یا تعویض موتور بستگی به وضعیت موتور و هزینه‌های مرتبط دارد. در برخی موارد، تعمیر ممکن است به صرفه‌تر باشد، اما در موارد دیگر تعویض بهترین گزینه است.
  6. چگونه می‌توانم هزینه تعمیرات را محاسبه کنم؟
    هزینه تعمیرات بستگی به نوع مشکلات، زمان مورد نیاز برای تعمیر و هزینه قطعات تعویض شده دارد. برای اطلاعات دقیق‌تر، با ما تماس بگیرید تا یک ارزیابی رایگان انجام دهیم.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *