آموزش, مقالات

تاریخچه دزدگیر اماکن

تاریخچه دزدگیر اماکن

تاریخچه دزدگیر اماکن و سیستم های هشدار دهنده سرقت به حدود 160 سال پیش باز می گردد. همانطور که می دانید دغدغه برقراری امنیت و حفظ آرامش ریشه تاریخی دارد و در سالهای قبل تر نیز سیستم های بسیاری طراحی شد که در طول زمان تکامل پیدا کرد.

دزدگیرها به هنگام شکشته شدن حریم شخصی و دستکاری شدن قفل ها سریعا وارد عمل می شوند و با توجه به برنامه ریزی که روی آن صورت گرفته شروع به اطلاع رسانی می کند.

آیا تاکنون به این فکر کرده اید دزدگیر اماکن چگونه به وجود آمده است؟ مخترع این ابزار پیشرفته در زمینه سیستم های امنیتی چه کسی بوده است؟ در چه سالی اولین بار از دزدگیر اماکن رونمائی شده است؟

مخترع اولین دزدگیر اماکن چه کسی بوده است؟

 آگوستوس راسل پاپ در 21 ژوئن سال 1853 در صنعت سیستم های حفاظتی و امنیتی با اختراع دزدگیر اماکن به صورت کاملا ابتدایی انقلابی بزرگ در این زمینه ایجاد نمود.

البته تیلوسی مخترع انگلیسی دراوایل قرن 17 دزدگیر اماکن ساده ای طراحی کرده بود که کارائی چندانی نداشت. دزدگیر اماکن به این صورت کار می کرد که تعدادی زنگ مکانیکی در محل اتصال درب و قفل قرار می گرفت و زمانی که درب باز می شد زنگ ها به صدا در می آمدند و صاحب خانه را مطلع می گردند.

سیستم دزدگیر راسل پاپ چگونه عمل می گردد؟

با استفاده از الکتریسیته، زنگ و آهنربا، یک سیستم هشداردهنده مدرن ساخت. اساس این دزدگیرها بر مبنای بسته شدن بر مدار الکتریکی بود.

به این صورت که تمامی درب و پنجره ها به صورت مجزا و موازی به سیستم متصل بوده و با باز شدن هر یک از آنها مدارالکتریکی بسته می شد و سپس با ایجاد یک جریان ناگهانی در مدار  باعث، اتصال و ارتباط در آهنربا می گشت، در این حین یک سیستم ارتعاشی اهرم چکش را به حرکت در می آورد و با برخورد آن به کاسه فلزی منجر به تولید صدا می شد.

اولین بنیان گذار کمپانی تولید کننده سیستم های هشدار دهنده اعلام سرقت در جهان کیست؟

آقای ادوین هولمز گرچه مخترع نبود اما کسی بود که اولین دزدگیر را در سال 1857 از پاپ خریداری کرد سپس اولین کمپانی تولید کننده سیستم های هشدار دهنده اعلام سرقت در جهان بود که بعدها شرکت حفاظتی الکتریکی هولمز نام گرفت.

توسعه اولین دزدگیر اماکن و ثبت رسمی شرکت توسط کلاهان

کلاهان یک شرکت تولید از طریق تلگراف را تاسیس کردند.

الشا در آن زمان ریاست شرکت کلاهان را برعهده داشت که یک شب به طرز شگفت انگیزی از منزل خود ربوده شد. این شوک جرقه ای برای ساخت یک سیستم هشدار دهنده پیشرفته تری شد.

الیشا در یک اقدام بزرگی، جعبه تماس اضطرای را اختراع کرد که نحوه ی کارکرد این دستگاه به این صورت بود که اگر زنگ A  به صدا در می امد خانه های B و C می دانستند که خانه A احتمالا سرفت شده است.

شرکت کلاهان ایده های زیادی را خلق کرده اند که یکی از مهم ترین آنها ساخت سیستم هشدار دهنده (جعبه های تماس اضطراری) برای روند سرعت گرفتن پیغام رسانی برای سازمان های آتش نشانی و پلیس بود که در سال 1870 ساخته شد و طرفداران بسیاری داشت.

همچنین بهبود مسیر ساخت سیستم های امنیتی و نیاز مردم در جنگ جهانی دوم وحتی پس از آن افزایش چشمگیری داشته است و روند تکاملی سیستم های امنیتی و حفاظتی گام به گام جهش یافته تا به مدل کنونی خود که در دسترس  عموم است، رسیده اتد.

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه‌دهندگان سیستم‌های امنیتی حفاظتی و نظارتی است.درزمینهٔ های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می‌باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می‌باشد با توجه به این هدف از کارکنان ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می‌کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *