آموزش, مقالات

نگاه اجمالی به تاریخچه جک پارکینگی

 تاریخچه جک پارکینگی

بشر همیشه تمایل به آرامش و راحتی داشته است و این حس تکامل و راحت ‌طلبی موجب اختراعات گسترده‌ای شده است. با به وجود آمدن جامعه شهری و گسترش فنّاوری و همچنین داشتن دغدغه اساسی و مهم امنیت در ساخته‌شدن جک پارکینگی مؤثر بوده است. البته ساخت‌ و ساز آپارتمان و ساختمان‌های چند طبقه  و عدم دسترسی برای باز و بسته شدن درب پارکینگ نیز در این امر کاملاً تأثیرگذار است.

آسایش و آسودگی  همه اهالی ساختمان ازجمله کودکان و افراد مسن در نظر گرفته‌شده است، به همین منظور اولین و ابتدائی ترین درب پارکینگ در دهه 70 میلادی توسط دانش‌آموز اهل  اوهایو اختراع شد و پس از ساخت این درب و آگهی در روزنامه به تعداد 13 عدد، به فروش رسانید. این اندک فروش زمینه‌ساز ثبت یک شرکت تولید و ساخت در این زمینه شد.

اولین درب‌های اتوماتیک ساخته‌شده مدل هیدرولیک بودند و هزینه گزاف در تولید آن باعث شد تا همه عموم نتوانند استفاده کنند و دسترسی فقط برای افراد پردرآمد جامعه امکان‌پذیر بود.

همین امر سبب شد شرکت‌های متعددی برای ساخت درب اتوماتیک پدید آید و یک رقابت شدید بین کارخانه و شرکت‌های تولید و فروش جک درب‌های اتوماتیک ایجاد شد.

 در پی ساخت و پیشرفت فنّاوری تولید درب‌های هیدرولیک به ساخت درب‌های الکترومکانیک که هزینه کمتری داشت منجر شد.

نگاه اجمالی به تاریخچه جک پارکینگی در ایران

درب‌های برقی در ایران طراحی و به‌صورت بادی تولید می‌شدند که در اصلاح به آن‌ها پنوماتیک گفته می‌شد، که برای باز و بسته شدن درب از نیروی بادی استفاده می‌کردند. تا سال 1387 این نوع از درب‌های اتوماتیک رواج داشتند  و کم‌کم از دور خارج شدند.

در آن زمان استفاده از جک‌های اتوماتیک در ایران شدت گرفت و رقابت ساخت و تولید داخلی رواج پیدا کرد.

تاریخچه جک پارکینگی FAAC

در سال 1965 میلادی یک پیمانکار ساختمان به نام جوزپه مانینی متوجه باز بودن همیشگی درب بلوک‌های آپارتمان شد که افراد پس از پیاده شدن از ماشین درب را باز می‌کنند اما کسی پیاده نمی‌شود تا درب را ببندد بنابراین به اختراع بزرگ و همچنین پیشگام خانواده عظیم FAAC پرداخت که اولین سیستم حرکت خودکار دروازه را طراحی نمود.

این آغاز شرکت معروف FAAC در جهان است و در این 5 دهه همچنان در این عرصه می‌تازد.

شرکت FAAC در چه زمینه‌هایی فعالیت دارد:

  • گیت‌های ورودی و درب‌های اتوماتیک
  • موتور کرکره و صفحه‌نمایش
  • پارکینگ اتومبیل
  • کنترل دسترسی
  • Parking

شرکت‌های وابسته به برند FAAC

  • 32 شرکت تابعه در قاره
  • 80 توزیع‌کننده رسمی در سراسر جهان

فروشگاه اینترنتی کیانسل یکی از پیشروترین ارائه‌دهندگان سیستم‌های امنیتی حفاظتی و نظارتی استدرزمینهٔ های دوربین مداربسته، جک پارکینگی، آیفون تصویری، راهبند و کرکره برقی می‌باشد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت تمام و کمال مشتریان خود می‌باشد با توجه به این هدف از کارکنان ذبده و کارآمد استفاده کرده است و برای بهبود شرایط می‌کوشد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *